Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij

O nas

LSW IP BLOG – o tym, co najważniejsze i inspirujące
w prawie własności intelektualnej, w tym m.in.
prawie autorskim, filmowym, reklamy, mediów, Internetu
dóbr osobistych i nowych technologii.

Nasz blog kierowany jest do twórców, producentów, ludzi mediów i branż kreatywnych,

jak również ludzi biznesu, którzy z własnością intelektualną stykają się na co dzień.
Dotykać będzie aspektów kultury, technologii, sztuki, rozrywki, reklamy, sportu, nauki.

Omawiamy ciekawe i przełomowe orzeczenia, przedstawiamy nasze
analizy i komentarze, zwracamy uwagę na praktyczne problemy
związane ze stosowaniem przepisów.

Blog tworzy zespół firmy prawniczej
LSW Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy

EVENTY
Między kosztem a przychodem. Co zrobić, by nie popłynąć finansowo na organizacji eventu?
 Jednym z problemów finansowych po stronie organizatora eventu jest potencjalny „rozjazd” między terminem uzyskania przychodów a terminami ponoszenia kosztów na organizację eventu.  Zwykle koszty są ponoszone wcześniej, a przychody - nawet pewne, pojawiają się po zrealizowaniu znacznej części lub całości prac związanych z eventem.  Pojawia się problem: jak spiąć stronę kosztów i przychodów i jak [...]

EVENTY
Podsumowanie debaty w Gdyni
20 września 2018 roku, w ramach 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni odbyła się już druga* debata prawno-filmowa zorganizowana przez Kancelarię LSW. Przedmiotem dyskusji była międzynarodowa dystrybucja i promocja polskich filmów. W debacie prowadzonej przez Macieja Kubiaka uczestniczyli Sean Bobbitt, Ewa Puszczyńska, Alicja Grawon-Jaksik, Izabela Kiszka-Hoflik oraz Małgorzata Kiełkiewicz. Wszyscy paneliści zgodzili się co [...]

Problematyczna kwestia plagiatu muzycznego (która była już opisywana na niniejszym blogu (odnośnik do artykułu) znów zbiera swoje prawnoautorskie żniwo. Sąd Apelacyjny Stanów Zjednoczonych (9. okręg) uchylił korzystny dla zespołu Led Zeppelin wyrok Federalnego Sądu Stanu Los Angeles w głośnej sprawie rzekomego plagiatu intra do rockowego hymnu. Tym samym proces będzie musiał rozpocząć się od nowa. [...]

 Jednym z problemów finansowych po stronie organizatora eventu jest potencjalny „rozjazd” między terminem uzyskania przychodów a terminami ponoszenia kosztów na organizację eventu.  Zwykle koszty są ponoszone wcześniej, a przychody - nawet pewne, pojawiają się po zrealizowaniu znacznej części lub całości prac związanych z eventem.  Pojawia się problem: jak spiąć stronę kosztów i przychodów i jak [...]

20 września 2018 roku, w ramach 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni odbyła się już druga* debata prawno-filmowa zorganizowana przez Kancelarię LSW. Przedmiotem dyskusji była międzynarodowa dystrybucja i promocja polskich filmów. W debacie prowadzonej przez Macieja Kubiaka uczestniczyli Sean Bobbitt, Ewa Puszczyńska, Alicja Grawon-Jaksik, Izabela Kiszka-Hoflik oraz Małgorzata Kiełkiewicz. Wszyscy paneliści zgodzili się co [...]

EVENTY
LSW z debatą filmową na Festiwalu w Gdyni- tym razem o dystrybucji i promocji polskich filmów za granicą
[ Produkcja filmowa w Polsce przez wiele lat była przede wszystkim konsumowana przez widzów krajowych. Ostatnie sukcesy frekwencyjne na Polskich filmach oraz skuteczne przykłady dystrybucji międzynarodowej i festiwalowe laury powodują, że producenci coraz otwarciej i chętniej spoglądają na promocję i dystrybucję zagraniczną. Jak jednak robić to efektywnie, nie dysponując gigantycznym budżetem P&A? Jak nie popełnić [...]


E-COMMERCE
Nie taki diabeł straszny, jak go malują, czyli o mitologizowaniu nowej dyrektywy prawnoautorskiej
Jutro, tj. 12 września 2018 r., w Parlamencie Europejskim odbędzie się głosowanie związane z pochodzącym jeszcze z 2016 r. projektem Dyrektywy w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Od czasów ACTA żaden europejski akt prawny nie wzbudził tylu kontrowersji i nie był źródłem tylu nieporozumień i zwyczajnych manipulacji. Na jakim etapie są prace nad [...]


INTERNET
Prawo nigdy nie nadążało za technologią
Gdy mówimy nowe technologie, często intuicyjnie myślimy o przyszłości, o krzemowej dolinie, startupach technologicznych. Te naturalne skojarzenia są oczywiście poprawne, ale daleko niewystarczające. Pomijając nawet filozoficzne i naukowe dywagacje o naturze przyszłości, ze słynnym stwierdzeniem Alberta Einsteina, że różnica między przeszłością, teraźniejszością i przyszłością jest uparcie podtrzymywaną iluzją, nie sposób mieć wątpliwości, że nowe technologie [...]


DOBRA OSOBISTE
Geometryczny wilk plagiator? – czyli prawno-autorski spór wokół logotypu klubu piłkarskiego z Premiership
W Londynie ruszył proces, który może narobić niemałych kłopotów jednemu z klubów Premier League.  Po świeżo wywalczonym awansie do Premiership klub Wolverhampthon Wanderers musi stawić czoła zarzutom naruszenia praw autorskich do Tajemniczego Wilka, który niemalże nieprzerwanie gości w logo Wilków od 1979 roku.[1]     Wszystko zaczęło się w latach 60, kiedy na polecenie swojego [...]


FILM I TV
Czy warto chodzić do kina?
Myśląc o filmie nieodmiennie kojarzymy go z kinem. Na srebrnych ekranach kin ma miejsce jego premiera - jest to moment najbardziej wyczekiwany, nawet w odniesieniu do filmów festiwalowych, ponieważ daje publiczności szansę zapoznania się z nowym dziełem. Festiwale filmowe sprzyjają promocji filmu, pomagając w nagłośnieniu tematyki, z tym jednak zastrzeżeniem, że taką funkcję możemy przypisać [...]


MODA
Prawne mody początki
Świat wielkiej mody to kolekcje, pokazy, sesje, bankiety, spektakularne roszady na szczycie, Mediolan, Paryż, Londyn, Nowy Jork, coraz częściej Dubaj. Aby za tym wszystkim nadążyć, trzeba mieć odpowiedni zawód albo dobę z gumy. Jak to się wszystko zaczęło? W czasach, kiedy ludzie żyli wolniej, kreacje szyto w jednym egzemplarzu tygodniami, a informacje były nadal aktualne, [...]


INTERNET
Czy to koniec mylących reklam?
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przystąpił 25 czerwca  do międzynarodowego porozumienia dotyczącego reklamy online oraz prawa własności intelektualnej (MoU). Kwestia czerpania przychodów z reklam wyświetlanych przy nielegalnych treściach budziła od wielu lat spore kontrowersje, zwłaszcza że nierzadko pojawianie się reklam znanych marek miało charakter ligitimizujący dla portali stron działających z naruszeniem praw własności intelektualnej. [...]


DOBRA OSOBISTE
Christian Louboutin wygrał spór o czerwoną podeszwę
Znak towarowy w postaci koloru naniesionego na podeszwę buta nie jest objęty zakazem rejestracji kształtów – stwierdził Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Francuski projektant mody Christian Louboutin wygrał długą batalię prawną o legendarne, lakierowane, czerwone podeszwy, które stanowią jego znak rozpoznawczy. A wszystko zaczęło się od zamiłowania asystentki Christiana do malowania paznokci w trakcie pracy. To [...]


DOBRA OSOBISTE
Dokąd zaprowadzą „Schody do Nieba”? Kwestia plagiatu muzycznego na przykładzie sprawy przeciwko Led Zeppelin.
Problematyczna kwestia plagiatu muzycznego (która była już opisywana na niniejszym blogu (odnośnik do artykułu) znów zbiera swoje prawnoautorskie żniwo. Sąd Apelacyjny Stanów Zjednoczonych (9. okręg) uchylił korzystny dla zespołu Led Zeppelin wyrok Federalnego Sądu Stanu Los Angeles w głośnej sprawie rzekomego plagiatu intra do rockowego hymnu. Tym samym proces będzie musiał rozpocząć się od nowa. [...]


O nas

LSW IP BLOG – o tym, co najważniejsze i inspirujące
w prawie własności intelektualnej, w tym m.in.
prawie autorskim, filmowym, reklamy, mediów, Internetu
dóbr osobistych i nowych technologii.

Nasz blog kierowany jest do twórców, producentów, ludzi mediów i branż kreatywnych,

jak również ludzi biznesu, którzy z własnością intelektualną stykają się na co dzień.
Dotykać będzie aspektów kultury, technologii, sztuki, rozrywki, reklamy, sportu, nauki.

Omawiamy ciekawe i przełomowe orzeczenia, przedstawiamy nasze
analizy i komentarze, zwracamy uwagę na praktyczne problemy
związane ze stosowaniem przepisów.

Blog tworzy zespół firmy prawniczej
LSW Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy


EVENTY
Między kosztem a przychodem. Co zrobić, by nie popłynąć finansowo na organizacji eventu?
 Jednym z problemów finansowych po stronie organizatora eventu jest potencjalny „rozjazd” między terminem uzyskania przychodów a terminami ponoszenia kosztów na organizację eventu.  Zwykle koszty są ponoszone wcześniej, a przychody - nawet pewne, pojawiają się po zrealizowaniu znacznej części lub całości prac związanych z eventem.  Pojawia się problem: jak spiąć stronę kosztów i przychodów i jak [...]


EVENTY
Podsumowanie debaty w Gdyni
20 września 2018 roku, w ramach 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni odbyła się już druga* debata prawno-filmowa zorganizowana przez Kancelarię LSW. Przedmiotem dyskusji była międzynarodowa dystrybucja i promocja polskich filmów. W debacie prowadzonej przez Macieja Kubiaka uczestniczyli Sean Bobbitt, Ewa Puszczyńska, Alicja Grawon-Jaksik, Izabela Kiszka-Hoflik oraz Małgorzata Kiełkiewicz. Wszyscy paneliści zgodzili się co [...]


EVENTY
LSW z debatą filmową na Festiwalu w Gdyni- tym razem o dystrybucji i promocji polskich filmów za granicą
[ Produkcja filmowa w Polsce przez wiele lat była przede wszystkim konsumowana przez widzów krajowych. Ostatnie sukcesy frekwencyjne na Polskich filmach oraz skuteczne przykłady dystrybucji międzynarodowej i festiwalowe laury powodują, że producenci coraz otwarciej i chętniej spoglądają na promocję i dystrybucję zagraniczną. Jak jednak robić to efektywnie, nie dysponując gigantycznym budżetem P&A? Jak nie popełnić [...]


E-COMMERCE
Nie taki diabeł straszny, jak go malują, czyli o mitologizowaniu nowej dyrektywy prawnoautorskiej
Jutro, tj. 12 września 2018 r., w Parlamencie Europejskim odbędzie się głosowanie związane z pochodzącym jeszcze z 2016 r. projektem Dyrektywy w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Od czasów ACTA żaden europejski akt prawny nie wzbudził tylu kontrowersji i nie był źródłem tylu nieporozumień i zwyczajnych manipulacji. Na jakim etapie są prace nad [...]


INTERNET
Prawo nigdy nie nadążało za technologią
Gdy mówimy nowe technologie, często intuicyjnie myślimy o przyszłości, o krzemowej dolinie, startupach technologicznych. Te naturalne skojarzenia są oczywiście poprawne, ale daleko niewystarczające. Pomijając nawet filozoficzne i naukowe dywagacje o naturze przyszłości, ze słynnym stwierdzeniem Alberta Einsteina, że różnica między przeszłością, teraźniejszością i przyszłością jest uparcie podtrzymywaną iluzją, nie sposób mieć wątpliwości, że nowe technologie [...]


DOBRA OSOBISTE
Geometryczny wilk plagiator? – czyli prawno-autorski spór wokół logotypu klubu piłkarskiego z Premiership
W Londynie ruszył proces, który może narobić niemałych kłopotów jednemu z klubów Premier League.  Po świeżo wywalczonym awansie do Premiership klub Wolverhampthon Wanderers musi stawić czoła zarzutom naruszenia praw autorskich do Tajemniczego Wilka, który niemalże nieprzerwanie gości w logo Wilków od 1979 roku.[1]     Wszystko zaczęło się w latach 60, kiedy na polecenie swojego [...]


FILM I TV
Czy warto chodzić do kina?
Myśląc o filmie nieodmiennie kojarzymy go z kinem. Na srebrnych ekranach kin ma miejsce jego premiera - jest to moment najbardziej wyczekiwany, nawet w odniesieniu do filmów festiwalowych, ponieważ daje publiczności szansę zapoznania się z nowym dziełem. Festiwale filmowe sprzyjają promocji filmu, pomagając w nagłośnieniu tematyki, z tym jednak zastrzeżeniem, że taką funkcję możemy przypisać [...]


MODA
Prawne mody początki
Świat wielkiej mody to kolekcje, pokazy, sesje, bankiety, spektakularne roszady na szczycie, Mediolan, Paryż, Londyn, Nowy Jork, coraz częściej Dubaj. Aby za tym wszystkim nadążyć, trzeba mieć odpowiedni zawód albo dobę z gumy. Jak to się wszystko zaczęło? W czasach, kiedy ludzie żyli wolniej, kreacje szyto w jednym egzemplarzu tygodniami, a informacje były nadal aktualne, [...]


INTERNET
Czy to koniec mylących reklam?
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przystąpił 25 czerwca  do międzynarodowego porozumienia dotyczącego reklamy online oraz prawa własności intelektualnej (MoU). Kwestia czerpania przychodów z reklam wyświetlanych przy nielegalnych treściach budziła od wielu lat spore kontrowersje, zwłaszcza że nierzadko pojawianie się reklam znanych marek miało charakter ligitimizujący dla portali stron działających z naruszeniem praw własności intelektualnej. [...]


DOBRA OSOBISTE
Christian Louboutin wygrał spór o czerwoną podeszwę
Znak towarowy w postaci koloru naniesionego na podeszwę buta nie jest objęty zakazem rejestracji kształtów – stwierdził Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Francuski projektant mody Christian Louboutin wygrał długą batalię prawną o legendarne, lakierowane, czerwone podeszwy, które stanowią jego znak rozpoznawczy. A wszystko zaczęło się od zamiłowania asystentki Christiana do malowania paznokci w trakcie pracy. To [...]