Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
EVENTY, FILM I TV, LSW, PR, PRASA
25.09.2018

Podsumowanie debaty w Gdyni

20 września 2018 roku, w ramach 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni odbyła się już druga* debata prawno-filmowa zorganizowana przez Kancelarię LSW. Przedmiotem dyskusji była międzynarodowa dystrybucja i promocja polskich filmów. W debacie prowadzonej przez Macieja Kubiaka uczestniczyli Sean Bobbitt, Ewa Puszczyńska, Alicja Grawon-Jaksik, Izabela Kiszka-Hoflik oraz Małgorzata Kiełkiewicz.

Wszyscy paneliści zgodzili się co do poniższych kwestii:

  • Promocja jest kwestią kluczową i powinna być ściśle powiązana z dystrybucją filmów.
  • Minęły już czasy, gdy jeden utarty schemat promocji można było zastosować do każdej produkcji. Obecnie skuteczna sprzedaż filmu na rynkach międzynarodowych wymaga przemyślanej i dedykowanej strategii.
  • Kluczowym partnerem dla każdego producenta jest sales agent, który powinien być angażowany na możliwie najwcześniejszym etapie produkcji (a najlepiej już na etapie developmentu). Sales agent powinien być osobą, która doskonale rozumie daną produkcję, by móc dobrać odpowiednio sprofilowane kanały dystrybucji, ukierunkowane na zapewnienie filmowi możliwie największego sukcesu.
  • Należy odejść od sztampowego myślenia, że czynnikiem warunkującym sukces jest zaistnienie filmu na jednym z trzech głównych festiwali, tj. Cannes, Wenecja i Berlin. W miejsce tego skuteczniejsze okazuje się często wybranie bardziej niszowych festiwali. Trzeba bowiem pamiętać, że każdy festiwal ma określoną specyfikę, tematykę i publiczność, a to lepsze dopasowanie może skutecznie przełożyć się na wsparcie sprzedaży.
  • Sukcesy produkcyjne ostatnich lat – „Loving Vincent”, „Ida”, „Zimna wojna” – przecierają szlaki dla innych przedstawicieli rynku i są dowodem na to, że polska kinematografia ma coraz większą szansę przebić się do międzynarodowego odbiorcy. Okoliczność, że produkcja jest w języku polskim, egzotycznym na międzynarodowym rynku, stanowi coraz mniejszą przeszkodę w dystrybucji.

Ponadto, paneliści poruszyli temat nadchodzących zmian prawnych i zmieniającego się modelu finansowania. W ramach programu „Kreatywna Europa” uruchomiona bowiem będzie nowa ścieżka ułatwiająca producentom pozyskanie kredytów.

 

 

 

*Pierwsza debata odbyła się w 2017 r. Była dyskusją praktyków o najlepszych sposobach finansowania filmów. Więcej informacji >>> oraz podsumowanie >>>

 

 

#debata #dystrybucja filmów #festiwal filmowy w gdyni #festiwal polskich filmów fabularnych

Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu LSW IP prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy sp. k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Szarej 10, 00-420 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza LSW w innych celach niż ujęte w Regulaminie IP Bloga. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Regulaminie IP Bloga.

Ukryj komentarze
Pokaż komentarze