Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
PRASA
Recepta GIF na reklamę farmaceutyczną zgodną z prawem – 6 decyzji, które twórcy reklam powinni znać!
Główny Inspektor Farmaceutyczny (GIF) od 2006 r. wydał już łącznie ponad 300 decyzji nakazujących natychmiastowe wstrzymanie emisji niedozwolonych reklam produktów leczniczych. Najczęstszą przyczyną interwencji było wprowadzanie odbiorców w błąd, co do działania i właściwości reklamowanego leku. Choć niektóre kontrowersyjne – wszystkie decyzje stanowią bezcenne wskazówki w pracy nad reklamą produktów leczniczych. GIF w pigułce… O [...]


PRASA
Możesz reklamować leki – nawet jeśli o tym nie wiesz
Reklamowanie pewnych kategorii towarów w sposób zgodny z prawem nie jest proste. Wymogów prawnych, jakie reklama musi spełniać, jest zwykle wiele i mają one dość specyficzny charakter. Co gorsza, przepisy „zakazowe” w polskim prawie reklamy zbudowane są z mnóstwa ogólnych, wieloznacznych określeń. Ich rozumienie jest pozostawione organom państwowym, które przepisy te stosują. Sprawia to, że [...]


REKLAMA
Poważny ból głowy Głównego Inspektora Farmaceutycznego
Jak pokazuje praktyka, błędy w reklamach od strony prawnej mogą przydarzyć się najlepszym. O tym, że zawsze trzeba być czujnym przekonał się tym razem Johnson & Johnson. W dniu wczorajszym spółka „Johnson & Johnson Poland” zaprzestała prowadzenia reklamy produktu leczniczego o nazwie „Sudafed”, w którym padają następujące hasła: „Stan przeziębionej głowy” czy też „Szybka ulga [...]