Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
FINANSOWANIE
Projekt wsparcia produkcji gier kulturowych
W połowie października br. rozpoczęły się konsultacje publiczne dotyczące projektu ustawy z dnia 10 października 2018 roku o finansowym wspieraniu produkcji kulturowych gier wideo oraz o zmianie innych ustaw, który został opracowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Projekt przewiduje między innymi ulgę podatkową dla przedsiębiorców oraz wsparcie finansowe na produkcję kulturowych gier wideo. Wsparcie [...]


IT I GRY
Znaki towarowe w grach komputerowych
W ostatniej dekadzie zyski jakie przynoszą gry komputerowe i e-gaming są na tyle wysokie, że wielu inwestorów bez wahania lokuje w nie swój kapitał. Nic więc dziwnego, że producenci gier dążą do ich eksploatacji w jak najszerszym zakresie, zabezpieczając ją rejestracją tytułów gier czy innych charakterystycznych elementów jako znaków towarowych. Rejestracja tytułów gier jako znaków [...]


IT I GRY
Rozszerzona rzeczywistość w grach, czyli: Co przemilczano o Pokemon Go
Znane wielu Uniwersum wróciło w zupełnie nowej odsłonie – aplikacji na urządzenia mobilne. Pokemon Go zdobyła ogromny rozgłos. Obserwując sukces Niantic Labs – twórcy gry – nie można nie zadać pytania, jak firma poradzi sobie z umieszczaniem w niej reklam, kwestiami prawno-autorskimi i ochroną danych osobowych oraz innymi problemami prawnymi przed którymi staje. Aplikacja bazuje [...]