Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
KONKURENCJA I KONSUMENCI
Fryzura idealna? Komisja etyki reklamy mówi „stop” obiecywaniu cudów
Spot reklamowy promujący linię kosmetyków Nivea Repair&Targeted Care, obiecujący włosy „zdrowsze i piękniejsze niż kiedykolwiek wcześniej” oraz „pierwszą tak precyzyjną regenerację”, w sposób nietyczny wykorzystuje brak doświadczenia i wiedzy konsumentów oraz wprowadza ich w błąd. W związku ze skargą polskiej Spółki Unilever (produkującej m. in. szampony marki Dove), Komisja Etyki Reklamy (KER ) zajmowała się [...]


EVENTY
Nieoficjalny sponsor „sami wiecie czego”: Marketing pasożytniczy w świecie imprez sportowych
Ledwo zdążymy otrząsnąć się z piłkarskich emocji EURO 2016, a zacznie nas ogarniać sportowe szaleństwo, tym razem w wymiarze olimpijskim. Letnie Igrzyska w Rio startują już 5 sierpnia, na legendarnym stadionie Maracana. Z nimi ruszy lawina sportowych reklam, zaś w tle padnie pytanie o pasożytnictwo i nieuczciwy marketing.   Te wielkie sportowe wydarzenia nie są [...]


IT I GRY
Blokowanie reklam czynem nieuczciwej konkurencji w Niemczech?
Twórcy dwóch programów służących do blokowania reklam – Adblock Plus oraz Blockr – zostali pozwani w Niemczech przez wydawców portali internetowych w związku z rzekomym popełnieniem przez nich czynów nieuczciwej konkurencji. 10 grudnia b.r. ma zapaść wyrok w sprawie z powództwa WELTN24 GmbH – spółki-córki koncernu Axel Springer – przeciwko producentom aplikacji mobilnej „Blockr”. WELTN24 [...]