Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
BRAND
Paski na butach sportowych tylko dla Adidas'a?
Adidas to chyba najbardziej znana i rozpoznawalna marka odzieży i obuwia sportowego na świecie. Chyba każdy kojarzy sławne "trzy paski" tego producenta. Jednak wybierajac jako oznaczenie swoich produktów dość banalny i popularny wzór trzeba się zmierzyć z podobnymi pomysłami konkurencji. Adidas mierzył sie z nimi od 2009r. (przynajmniej w tej konkretnej odsłonie), ale jak się [...]


BRAND
Historii butelki konturowej Coca-Coli ciąg dalszy
Coca-Cola oferuje nam nie tylko "wyjątkowe orzeźwienie" w designerskiej butelce ale też wnosi nieco do dorobku prawnego UE przegrywając (tym razem) bój o rejestracje butelki jako trójwymiarowego znaku towarowego. Sąd Unii Europejskiej oddalił skargę The Coca-Cola Company na decyzję Urzędu ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM) odmawiającą rejestracji wspólnotowego znaku towarowego w postaci „butelki konturowej bez [...]


BRAND
Kontury herbu FC Barcelona nie będą zarejestrowane jako znak towarowy
Sąd UE w wyroku z dnia 10 grudnia 2015 roku oddalił skargę wniesioną przez klub piłkarski FC Barcelona dotyczącą odmowy rejestracji konturu klubowego herbu jako znaku towarowego. W kwietniu 2013 roku klub FC Barcelona wystąpił do Urzędu Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM) o rejestrację konturu klubowego herbu jako wspólnotowego znaku towarowego m.in. dla artykułów z papieru [...]


BRAND
Kajman to też Krokodyl, podobnie jak Aligator. Lacoste z monopolem na gady z rzędu krokodyli. I co na to Gucio?
W dniu dzisiejszym, Sąd Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie o sygnaturze T-364/13 dotyczący sprzeciwu na zgłoszenie do rejestracji w Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM) oznaczenia graficznego dla m.in. toreb, ubrań i poduszek dla zwierząt domowych, obuwia i wynajmowania nieruchomości o następującym wyglądzie: Zgłaszającym powyższy znak jest polska spółka cywilna „Eugenia Mocek i Jadwiga Wenta [...]


BRAND
Kaloryczny spór Nestle i Cadbury – ochrona kształtu produktu spożywczego
Zewnętrzny wygląd produktu stanowi obecnie istotny element promocji i strategii marketingowej przedsiębiorstw. Niektóre krągłości, wypuklenia, spłaszczenia dzięki ich ochronie prawnej mogą stać się wyjątkowo cenne. Uwzględniając potencjał odpowiedniego designu produktu gigant branży elektronicznej – Apple uzyskał prawo ochronne na kształt swoich urządzeń, tj. prostokąt z zaokrąglonymi rogami. Podczas słynnej „wojny patentowej” między koncernem z Cupertino [...]


BRAND
Czarne chmury nad Skype...
Skye terrier, skylab, skylight, Skywalker. Wymieniać można by tak długo… Skupmy się jednak na słowach „Sky” i „Skype”. Jakkolwiek są to różne wyrażenia, to wedle Sądu Unii Europejskiej są wystarczająco podobne, by uniemożliwić firmie Microsoft rejestrację znaku towarowego. Potentat informatyczny z amerykańskiego stanu Waszyngton, będący od 2011 roku właścicielem platformy komunikacyjnej "Skype", choć ma prawo odwołania się od rzeczonego rozstrzygnięcia… musi zmierzyć się [...]


BRAND
„Wzywam do dobrowolnej zapłaty”, czyli o pismach z egzotycznych rejestrów
Chcielibyśmy zwrócić uwagę Czytelników na zjawisko „nieoficjalnych” rejestrów znaków towarowych. Od dłuższego czasu funkcjonują podmioty, które wysyłają do osób i firm rejestrujących znaki towarowe wezwania do zapłaty z tytułu umieszczenia znaków w prowadzonych przez nie rejestrach. Zjawisko nie dotyczy tylko polskich rejestrów – podobne pisma są plagą dla każdego, kto rejestruje znaki wspólnotowe w Urzędzie [...]


BRAND
Zarejestruj znak w trybie Fast Track
Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM), czyli podmiot odpowiedzialny za rejestrację unijnych znaków towarowych wprowadził niedawno przyspieszoną procedurę rejestracji znaków określaną trybem „Fast Track”. Dzięki temu przedsiębiorcy pragnący chronić swoje oznaczenia takie jak logotypy czy też unikalne nazwy – spełniając określone warunki określone przez Urząd – mogą dokonać ich szybszej rejestracji,  a przez to uzyskać formalne [...]