Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
KONKURENCJA I KONSUMENCI
Fryzura idealna? Komisja etyki reklamy mówi „stop” obiecywaniu cudów
Spot reklamowy promujący linię kosmetyków Nivea Repair&Targeted Care, obiecujący włosy „zdrowsze i piękniejsze niż kiedykolwiek wcześniej” oraz „pierwszą tak precyzyjną regenerację”, w sposób nietyczny wykorzystuje brak doświadczenia i wiedzy konsumentów oraz wprowadza ich w błąd. W związku ze skargą polskiej Spółki Unilever (produkującej m. in. szampony marki Dove), Komisja Etyki Reklamy (KER ) zajmowała się [...]


IT I GRY
Rozszerzona rzeczywistość w grach, czyli: Co przemilczano o Pokemon Go
Znane wielu Uniwersum wróciło w zupełnie nowej odsłonie – aplikacji na urządzenia mobilne. Pokemon Go zdobyła ogromny rozgłos. Obserwując sukces Niantic Labs – twórcy gry – nie można nie zadać pytania, jak firma poradzi sobie z umieszczaniem w niej reklam, kwestiami prawno-autorskimi i ochroną danych osobowych oraz innymi problemami prawnymi przed którymi staje. Aplikacja bazuje [...]


BRAND
Mc&Mac TYLKO dla McDonald’s?
Sąd UE orzekł, że przedrostek „Mc” lub „Mac” nie może być wykorzystywany w nazwach napojów lub produktów żywnościowych innych firm niż McDonald’s. Historia rozpoczęła się w 2008 roku, kiedy singapurska spółka Future Enterprises wystąpiła o rejestrację unijnego znaku towarowego MACCOFFEE dla produktów żywnościowych i napojów. Zgłoszenie to zostało przyjęte dwa lata później przez Urząd Unii [...]


EVENTY
Nieoficjalny sponsor „sami wiecie czego”: Marketing pasożytniczy w świecie imprez sportowych
Ledwo zdążymy otrząsnąć się z piłkarskich emocji EURO 2016, a zacznie nas ogarniać sportowe szaleństwo, tym razem w wymiarze olimpijskim. Letnie Igrzyska w Rio startują już 5 sierpnia, na legendarnym stadionie Maracana. Z nimi ruszy lawina sportowych reklam, zaś w tle padnie pytanie o pasożytnictwo i nieuczciwy marketing.   Te wielkie sportowe wydarzenia nie są [...]


FILM I TV
Tatuaż w objęciach prawa autorskiego – czyli o tym jak nie skończyć z tatuażem z filmu lub gry w sądzie
Dla niektórych kultur wyrażają tradycję i potrafią być dziełami sztuki. Współcześnie są elementem mody lub sposobem w jaki manifestujemy przekonania. Tak zwykle kojarzą się tatuaże. Nierzadko, trzeba też podejść do nich od strony prawnej. A to za sprawą coraz częstsze pozwy tatuatorów m.in. w Stanach Zjednoczonych o odszkodowanie za naruszenie ich praw autorskich. Pytanie w jaki sposób [...]


FILM I TV
Australijskie, nowe, półsłodkie ... KRRiT karze TVN za reklamę alkoholu
Koale, kangury, słoneczne wzgórza  Jacob’s Creek,  biesiadnicy, świętujący przy suto zastawionym stole, szklankach wody i … pustych kieliszkach. Takie kadry znalazły się w spocie promującym imprezę Dni Australii, nadanym przez TVN w grudniu 2014 roku, o godz. 0:43, w przerwie reklamowej podczas emisji filmu „Ojciec Chrzestny”. Mimo niewątpliwych walorów australijskich obrazków, ta sprawa nie byłaby [...]


FILM I TV
Telewizyjne wskazania sponsorskie pod czujnym okiem KRRiT
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji decyzjami z 27 listopada 2015 r. nałożył na nadawców kary finansowe za naruszenie prawa poprzez umieszczenie treści reklamowych w informacjach o sponsorze audycji. Ukarani to TVN, TVN 24, TVN Style, TVP1, Polsat, TV Puls i Kuchnia+. Każdy, kto lubi zrelaksować się oglądając w telewizji mecz, film lub serial, z [...]


FILM I TV
Mały aktor na planie filmowym – przygoda czy ciężka praca?
Historia kinematografii zna wiele niezapomnianych dziecięcych kreacji aktorskich. Jako dzieci swoje kariery aktorskie zaczynały takie gwiazdy jak Leonardo DiCaprio w „ Co gryzie Gilberta Grape’a?”, Natalie Portman w genialnym „Leonie Zawodowcu”, czy Tatum O’Neal, która została najmłodszą laureatką Oskara za film pt. „Papierowy Księżyc”. Praca w branży filmowej większości kojarzy się blaskiem reflektorów, czerwonym dywanem, [...]


PRASA
Recepta GIF na reklamę farmaceutyczną zgodną z prawem – 6 decyzji, które twórcy reklam powinni znać!
Główny Inspektor Farmaceutyczny (GIF) od 2006 r. wydał już łącznie ponad 300 decyzji nakazujących natychmiastowe wstrzymanie emisji niedozwolonych reklam produktów leczniczych. Najczęstszą przyczyną interwencji było wprowadzanie odbiorców w błąd, co do działania i właściwości reklamowanego leku. Choć niektóre kontrowersyjne – wszystkie decyzje stanowią bezcenne wskazówki w pracy nad reklamą produktów leczniczych. GIF w pigułce… O [...]


PRASA
Możesz reklamować leki – nawet jeśli o tym nie wiesz
Reklamowanie pewnych kategorii towarów w sposób zgodny z prawem nie jest proste. Wymogów prawnych, jakie reklama musi spełniać, jest zwykle wiele i mają one dość specyficzny charakter. Co gorsza, przepisy „zakazowe” w polskim prawie reklamy zbudowane są z mnóstwa ogólnych, wieloznacznych określeń. Ich rozumienie jest pozostawione organom państwowym, które przepisy te stosują. Sprawia to, że [...]


REKLAMA
Sagi z reklamami zewnętrznymi ciąg dalszy - co zmienia "ustawa krajobrazowa"?
Na łamach LSWIPBLOG informowaliśmy już o tym, jak w legalny sposób reklamować się na świeżym powietrzu [klik]. Przyczyną i inspiracją do stworzenia takiej wiadomości, były toczące się wówczas prace parlamentarne nad projektem ustawy krajobrazowej. Ustawa doczekała się podpisu Prezydenta RP w maju, natomiast w życie wejdzie 10 września 2015 roku. Postanowiliśmy zatem zbadać kilka jej elementów i [...]


Tagi: #reklama
REKLAMA
Dama bez gronostaja, ale na Fejsie - czyli o korzystaniu z klasycznych dzieł sztuki w reklamie
„Jestem już spóźniona, a paznokcie schną wieczność”, „Witam na moim Instagramie”, „Zjeść czy wrzucić na Fejsa […]”… te i kilka innych haseł „uzupełnia” dzieła sztuki, w kampanii reklamowej na 400-lecie istnienia piwnej marki „Grolsch”. Hasła mają postać memów, komentujących malarskie sceny np. z obrazów prerafaelitów czy impresjonistów. Ten pomysł może oburzać miłośników kultury wysokiej, dla [...]