Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
EVENTY
Nieoficjalny sponsor „sami wiecie czego”: Marketing pasożytniczy w świecie imprez sportowych
Ledwo zdążymy otrząsnąć się z piłkarskich emocji EURO 2016, a zacznie nas ogarniać sportowe szaleństwo, tym razem w wymiarze olimpijskim. Letnie Igrzyska w Rio startują już 5 sierpnia, na legendarnym stadionie Maracana. Z nimi ruszy lawina sportowych reklam, zaś w tle padnie pytanie o pasożytnictwo i nieuczciwy marketing.   Te wielkie sportowe wydarzenia nie są [...]


FILM I TV
Australijskie, nowe, półsłodkie ... KRRiT karze TVN za reklamę alkoholu
Koale, kangury, słoneczne wzgórza  Jacob’s Creek,  biesiadnicy, świętujący przy suto zastawionym stole, szklankach wody i … pustych kieliszkach. Takie kadry znalazły się w spocie promującym imprezę Dni Australii, nadanym przez TVN w grudniu 2014 roku, o godz. 0:43, w przerwie reklamowej podczas emisji filmu „Ojciec Chrzestny”. Mimo niewątpliwych walorów australijskich obrazków, ta sprawa nie byłaby [...]


FILM I TV
Telewizyjne wskazania sponsorskie pod czujnym okiem KRRiT
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji decyzjami z 27 listopada 2015 r. nałożył na nadawców kary finansowe za naruszenie prawa poprzez umieszczenie treści reklamowych w informacjach o sponsorze audycji. Ukarani to TVN, TVN 24, TVN Style, TVP1, Polsat, TV Puls i Kuchnia+. Każdy, kto lubi zrelaksować się oglądając w telewizji mecz, film lub serial, z [...]


SPORT
Zarządzanie własnością intelektualną w klubach piłkarskich
W dzisiejszych czasach klub piłkarski, to nie tylko zaplecze drużyny ale przede wszystkim przedsiębiorstwo. Co więcej, od sprawnego zarządzania takim przedsiębiorstwem zależy, nie tylko to czy wspólnicy lub akcjonariusze dostaną dywidendę  czy będą musieli dokapitalizować spółkę ale też, na jakich zawodników będzie klub stać w kolejnym oknie transferowym, czy dostanie licencję na kolejny sezon w [...]


EVENTY
Sponsoring w działalności eventowej - podstawy
Organizacja eventów często wymaga zdobycia wsparcia od osób trzecich, na przykład w formie przekazania środków finansowych, konkretnych towarów lub know-how. W zamian za to, organizator imprezy może zaoferować usługi marketingowe i promocyjne. Ten rodzaj współpracy określany jest mianem sponsoringu. Ograniczenia dotyczące sponsoringu W większości przypadków prawo nie ingeruje ani w to, kto może być sponsorem [...]