Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
BRAND
Supreme Court daje zielone światło rejestrowaniu wulgarnych znaków towarowych
Nieco ponad dwa tygodnie temu amerykański Sąd Najwyższy wydał wyrok, który wstrząsnął opinią publiczną. W sprawie Matal vs. Tam[1] sędziowie orzekli o niekonstytucyjności przepisu prawa znaków towarowych (the Lanham Act), na podstawie którego Urząd Patentowy Stanów Zjednoczonych Ameryki dotychczas odmawiał rejestracji znaków towarowych będących oznaczeniami zawierającymi w sobie elementy pogardliwe, obraźliwe lub wulgarne wobec jakiejkolwiek [...]


BRAND
Postacie fikcyjne i tytuły utworów jako znaki towarowe Unii Europejskiej
Niektóre postaci fikcyjne i tytuły utworów stanowią marki same w sobie, więc użycie ich jako słownych znaków towarowych może wydawać się naturalną konsekwencją takiego stanu rzeczy. Co w przypadku, gdy chcielibyśmy zarejestrować jako unijny znak towarowy imię znanego bohatera albo tytuł książki czy filmu?   Baza na stronie EUIPO optymistycznie informuje, że statusem znaków towarowych [...]


BRAND
Znaki towarowe prościej i szybciej. Ale czy bezpieczniej?
Wszelkie uproszczenia, pociągają za sobą konsekwencje i nie zawsze muszą iść w parze z bezpieczeństwem. Zmiana dotycząca sposobu rejestracji znaków towarowych, wydawało by się ściśle proceduralna, jeśli tylko jej się bliżej przyjrzeć, ma ogromny wpływ na tych, którzy prawo do znaku nabyli już dawno i przyzwyczaili się, że nad ochroną ich skrzętnie zaprojektowanego i promowanego [...]


BRAND
Prostota sekwencji dwóch dźwięków to za mało na unijny dźwiękowy znak towarowy.
Brazylijska grupa medialna Globo Comunicação e Participações złożyła skargę przeciwko Urzędowi Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) na odmowę rejestracji unijnego znaku towarowego w postaci oznaczenia dźwiękowego (Wyrok TSUE z 13.9.2016 r. w sprawie T-408/15.). Podstawą bezwzględnej odmowy rejestracji stała się… prostota sekwencji dwóch dźwięków.   Historia zaczęła się 28 kwietnia 2014 r., kiedy to [...]


BRAND
Uprawnienia licencjobiorcy znaku towarowego UE oraz wzoru wspólnotowego w świetle wyroków Trybunału Sprawiedliwości
TSUE wydał w tym roku dwa ważne orzeczenie rozstrzygające legitymację licencjobiorców znaku towarowego UE oraz wspólnotowego wzoru. Interpretacje te są niewątpliwie korzystne dla licencjobiorców. Uwzględniają nie tylko literalną wykładnię przepisów, ale także kontekst i cele unijnych regulacji. Wyroki TSUE rozstrzygające legitymację licencjobiorców znaku towarowego UE (uprzednio wspólnotowego znaku towarowego) oraz wspólnotowego wzoru do wystąpienia z [...]


MODA
Młoda artystka vs odzieżowy gigant – spór o granice zapożyczeń w modzie
Buty „prawie jak u Celine”, torebka jak „Anya Hindmarch”… popularnym modowym „sieciówkom” często zarzuca się, że ich kolekcje to niemal wierne kopie kolekcji najlepszych światowych domów mody. Z takimi zarzutami wielokrotnie spotykała się również grupa Inditex, do której należy marka Zara. Poza dyskusjami na temat granic inspiracji w modzie i pełnymi oburzenia komentarzami niektórych projektantów, [...]


IT I GRY
Rozszerzona rzeczywistość w grach, czyli: Co przemilczano o Pokemon Go
Znane wielu Uniwersum wróciło w zupełnie nowej odsłonie – aplikacji na urządzenia mobilne. Pokemon Go zdobyła ogromny rozgłos. Obserwując sukces Niantic Labs – twórcy gry – nie można nie zadać pytania, jak firma poradzi sobie z umieszczaniem w niej reklam, kwestiami prawno-autorskimi i ochroną danych osobowych oraz innymi problemami prawnymi przed którymi staje. Aplikacja bazuje [...]


BRAND
Mc&Mac TYLKO dla McDonald’s?
Sąd UE orzekł, że przedrostek „Mc” lub „Mac” nie może być wykorzystywany w nazwach napojów lub produktów żywnościowych innych firm niż McDonald’s. Historia rozpoczęła się w 2008 roku, kiedy singapurska spółka Future Enterprises wystąpiła o rejestrację unijnego znaku towarowego MACCOFFEE dla produktów żywnościowych i napojów. Zgłoszenie to zostało przyjęte dwa lata później przez Urząd Unii [...]


BRAND
Monitoring marki nowym obowiązkiem przedsiębiorców (?)
W piątek (15 kwietnia br.) weszły w życie rewolucyjne zmiany w zakresie regulacji prawnych dotyczących rejestracji znaków towarowych w polskim Urzędzie Patentowym. Od tego czasu rejestracja znaku w Polsce będzie oparta na praktycznie takich samych zasadach jak rejestracja znaków unijnych w Europejskim Urzędzie ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Polski Urząd nie będzie aktualnie weryfikować, czy wcześniejsze [...]


BRAND
Paski na butach sportowych tylko dla Adidas'a?
Adidas to chyba najbardziej znana i rozpoznawalna marka odzieży i obuwia sportowego na świecie. Chyba każdy kojarzy sławne "trzy paski" tego producenta. Jednak wybierajac jako oznaczenie swoich produktów dość banalny i popularny wzór trzeba się zmierzyć z podobnymi pomysłami konkurencji. Adidas mierzył sie z nimi od 2009r. (przynajmniej w tej konkretnej odsłonie), ale jak się [...]


BRAND
Historii butelki konturowej Coca-Coli ciąg dalszy
Coca-Cola oferuje nam nie tylko "wyjątkowe orzeźwienie" w designerskiej butelce ale też wnosi nieco do dorobku prawnego UE przegrywając (tym razem) bój o rejestracje butelki jako trójwymiarowego znaku towarowego. Sąd Unii Europejskiej oddalił skargę The Coca-Cola Company na decyzję Urzędu ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM) odmawiającą rejestracji wspólnotowego znaku towarowego w postaci „butelki konturowej bez [...]


BRAND
Wykorzystanie cudzego znaku towarowego do oznaczenia części zamiennych - wyrok TSUE
W wyroku z 6 października b.r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdził, że tak zwana „klauzula naprawy”, pozwalająca na wykorzystanie wzoru przemysłowego objętego ochroną do naprawy produktu złożonego w celu przywrócenia mu jego pierwotnego wyglądu, nie stanowi podstawy do używania cudzego znaku towarowego bez zgody jego właściciela. Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym został złożony [...]