Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
FILM I TV
Dlaczego warto rejestrować tytuły filmowe jako znaki towarowe ?
Obecnie na wzór naszych zachodnich sąsiadów polscy producenci filmów i seriali coraz częściej decydują się na zarejestrowanie tytułu utworu audiowizualnego jako znaku towarowego. Nie znaczy to, że w polskim Urzędzie Patentowym nie było do tej pory zarejestrowanych żadnych tytułów filmowych – już w latach 90. ub.w. ochroną cieszyły się takie tytuły jak „Seksmisja” czy „Vabank”, [...]


BRAND
Supreme Court daje zielone światło rejestrowaniu wulgarnych znaków towarowych
Nieco ponad dwa tygodnie temu amerykański Sąd Najwyższy wydał wyrok, który wstrząsnął opinią publiczną. W sprawie Matal vs. Tam[1] sędziowie orzekli o niekonstytucyjności przepisu prawa znaków towarowych (the Lanham Act), na podstawie którego Urząd Patentowy Stanów Zjednoczonych Ameryki dotychczas odmawiał rejestracji znaków towarowych będących oznaczeniami zawierającymi w sobie elementy pogardliwe, obraźliwe lub wulgarne wobec jakiejkolwiek [...]


BRAND
Postacie fikcyjne i tytuły utworów jako znaki towarowe Unii Europejskiej
Niektóre postaci fikcyjne i tytuły utworów stanowią marki same w sobie, więc użycie ich jako słownych znaków towarowych może wydawać się naturalną konsekwencją takiego stanu rzeczy. Co w przypadku, gdy chcielibyśmy zarejestrować jako unijny znak towarowy imię znanego bohatera albo tytuł książki czy filmu?   Baza na stronie EUIPO optymistycznie informuje, że statusem znaków towarowych [...]


BRAND
Znaki towarowe prościej i szybciej. Ale czy bezpieczniej?
Wszelkie uproszczenia, pociągają za sobą konsekwencje i nie zawsze muszą iść w parze z bezpieczeństwem. Zmiana dotycząca sposobu rejestracji znaków towarowych, wydawało by się ściśle proceduralna, jeśli tylko jej się bliżej przyjrzeć, ma ogromny wpływ na tych, którzy prawo do znaku nabyli już dawno i przyzwyczaili się, że nad ochroną ich skrzętnie zaprojektowanego i promowanego [...]


BRAND
Prostota sekwencji dwóch dźwięków to za mało na unijny dźwiękowy znak towarowy.
Brazylijska grupa medialna Globo Comunicação e Participações złożyła skargę przeciwko Urzędowi Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) na odmowę rejestracji unijnego znaku towarowego w postaci oznaczenia dźwiękowego (Wyrok TSUE z 13.9.2016 r. w sprawie T-408/15.). Podstawą bezwzględnej odmowy rejestracji stała się… prostota sekwencji dwóch dźwięków.   Historia zaczęła się 28 kwietnia 2014 r., kiedy to [...]


BRAND
Uprawnienia licencjobiorcy znaku towarowego UE oraz wzoru wspólnotowego w świetle wyroków Trybunału Sprawiedliwości
TSUE wydał w tym roku dwa ważne orzeczenie rozstrzygające legitymację licencjobiorców znaku towarowego UE oraz wspólnotowego wzoru. Interpretacje te są niewątpliwie korzystne dla licencjobiorców. Uwzględniają nie tylko literalną wykładnię przepisów, ale także kontekst i cele unijnych regulacji. Wyroki TSUE rozstrzygające legitymację licencjobiorców znaku towarowego UE (uprzednio wspólnotowego znaku towarowego) oraz wspólnotowego wzoru do wystąpienia z [...]


MODA
Młoda artystka vs odzieżowy gigant – spór o granice zapożyczeń w modzie
Buty „prawie jak u Celine”, torebka jak „Anya Hindmarch”… popularnym modowym „sieciówkom” często zarzuca się, że ich kolekcje to niemal wierne kopie kolekcji najlepszych światowych domów mody. Z takimi zarzutami wielokrotnie spotykała się również grupa Inditex, do której należy marka Zara. Poza dyskusjami na temat granic inspiracji w modzie i pełnymi oburzenia komentarzami niektórych projektantów, [...]


IT I GRY
Rozszerzona rzeczywistość w grach, czyli: Co przemilczano o Pokemon Go
Znane wielu Uniwersum wróciło w zupełnie nowej odsłonie – aplikacji na urządzenia mobilne. Pokemon Go zdobyła ogromny rozgłos. Obserwując sukces Niantic Labs – twórcy gry – nie można nie zadać pytania, jak firma poradzi sobie z umieszczaniem w niej reklam, kwestiami prawno-autorskimi i ochroną danych osobowych oraz innymi problemami prawnymi przed którymi staje. Aplikacja bazuje [...]


BRAND
Mc&Mac TYLKO dla McDonald’s?
Sąd UE orzekł, że przedrostek „Mc” lub „Mac” nie może być wykorzystywany w nazwach napojów lub produktów żywnościowych innych firm niż McDonald’s. Historia rozpoczęła się w 2008 roku, kiedy singapurska spółka Future Enterprises wystąpiła o rejestrację unijnego znaku towarowego MACCOFFEE dla produktów żywnościowych i napojów. Zgłoszenie to zostało przyjęte dwa lata później przez Urząd Unii [...]


BRAND
Monitoring marki nowym obowiązkiem przedsiębiorców (?)
W piątek (15 kwietnia br.) weszły w życie rewolucyjne zmiany w zakresie regulacji prawnych dotyczących rejestracji znaków towarowych w polskim Urzędzie Patentowym. Od tego czasu rejestracja znaku w Polsce będzie oparta na praktycznie takich samych zasadach jak rejestracja znaków unijnych w Europejskim Urzędzie ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Polski Urząd nie będzie aktualnie weryfikować, czy wcześniejsze [...]


BRAND
Paski na butach sportowych tylko dla Adidas'a?
Adidas to chyba najbardziej znana i rozpoznawalna marka odzieży i obuwia sportowego na świecie. Chyba każdy kojarzy sławne "trzy paski" tego producenta. Jednak wybierajac jako oznaczenie swoich produktów dość banalny i popularny wzór trzeba się zmierzyć z podobnymi pomysłami konkurencji. Adidas mierzył sie z nimi od 2009r. (przynajmniej w tej konkretnej odsłonie), ale jak się [...]


BRAND
Historii butelki konturowej Coca-Coli ciąg dalszy
Coca-Cola oferuje nam nie tylko "wyjątkowe orzeźwienie" w designerskiej butelce ale też wnosi nieco do dorobku prawnego UE przegrywając (tym razem) bój o rejestracje butelki jako trójwymiarowego znaku towarowego. Sąd Unii Europejskiej oddalił skargę The Coca-Cola Company na decyzję Urzędu ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM) odmawiającą rejestracji wspólnotowego znaku towarowego w postaci „butelki konturowej bez [...]