Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij

Wydarzenia i publikacje

PUBLIKACJE

  • Prawo własności przemysłowej – Komentarz, wyd. C.H. Beck, 2016 (współautor) Mec. Maciej Kubiak
  • Czy IPN miał prawo opublikować korespondencję generała Kiszczaka?” Mec. Maciej Ślusarek  w rozmowie z Jakubem Janiszewskim w radiu TOK FM (11 marca 2016)
  • „Adwokaci do Prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej: Obrona prawa to nasz obowiązek. Jak w stanie wojennym” Mec. Maciej Ślusarek (17 grudnia 2015) dla Wyborcza.pl http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105709,19363674,czas-adwokatury-list.html?utm_source=m.gazeta.pl&utm_medium=testbox&utm_campaign=najpopularniejsze&disableRedirects=true
  • „Co się dzieje, gdy biznes zapomina o własności intelektualnej?” Mec. Maciej Kubiak (26 listopada 2015) dla Pulsu Biznesu http://www.pb.pl/s?q=maciej+kubiak
  • „Ile kosztuje naruszenie praw autorskich?” Mec. Maciej Kubiak (19 listopada 2015) dla Pulsu Biznesu – http://www.pb.pl/s?q=maciej+kubiak
  • „Opóźnienia zapłaty w transakcjach handlowych” Mec. Maciej Ślusarek – http://www.proto.pl/aktualnosci/opoznienia-zaplaty-w-transakcjach-handlowych (8 września 2015)
  • „O co tu biega… czyli prawne aspekty organizacji gier miejskich” Mec. Milena Bogdanowicz – www.eventmanagernews.pl (2015)
  • Kara za naruszenie praw autorskich jest niekonstytucyjna. Mec. Maciej Kubiak w rozmowie z Jakubem Janiszewskim – http://audycje.tokfm.pl/odcinek/27113# (24 czerwca 2015)
  • ”Blurred Lines” plagiatem. Co może oznaczać ten precedensowy wyrok? Mec. Maciej Kubiak w rozmowie z Jakubem Janiszewskim –  http://audycje.tokfm.pl/odcinek/23933 (13 marca 2015)
  • „Poznaj adwokatów-prawników filmowych: John Travolta, George Clooney, Pierce Brosnan, Tom Cruise…Maciej Kubiak.” –http://www.transakcje-i-sprawy.polskiprawnik.pl/lesnodorski-slusarek-i-wspolnicy-pracowali-przy-polskim-filmie-kryminalnym,2494/ (5 marca 2015)
  • „Odpowiedzialność hoteli” – Katarzyna Ciepiela – www.eventmanagernews.pl (2014)
  • „Rynek turystyczny w Polsce” – Katarzyna Ciepiela – www.eventmanagernews.pl (2014)
  • „Aspekty prawne organizowania loterii” – Patryk Dykas – www.eventmanagernews.pl (2014)
  • „Ochrona danych osobowych – krok po kroku” – Patryk Dykas – www.eventmanagernews.pl (2014)
  • „Prawne aspekty reklamy i sponsoringu w ramach reklamy” – Michał Sałajczyk – www.eventmanagernews.pl (2014)
  • „Serwowanie i reklamowanie alkoholu” – Michał Sałajczyk – www.eventmanagernews.pl (2014)
  • „Kiedy event artystyczno-rozrywkowy staje się imprezą masową” – Michał Sałajczyk – www.eventmanagernews.pl (2014)
  • „Bezpieczne strefy cateringowe” – Paweł Baran – www.eventmanagernews.pl (2014)
  • „Kilka pytań i odpowiedź, które nurtują Pr-owców – Paweł Baran – Proto.pl (2014)
  • „Odpowiedzialność organizatora za zdrowie i życie uczestników” Paweł Baran – www.eventmanagernews.pl (2014)
  • „Gwiazdom też należy się prywatność” – Maciej Ślusarek – Gazeta Wyborcza(19 sierpnia 2014)
  • Gość audycji RDC  „Wieczorne Polaków rozmowy” na temat internetowych manipulacji i równouprawnieniu – Maciej Ślusarek – http://www.rdc.pl/publikacja/wieczorne-polakow-rozmowy-5/ (19 sierpnia 2014)
  • Gość biznesowej rozmowy wydarzeń w telewizji Polsat – http://www.ipla.tv/Biznesowa-rozmowa-wydarzen-20-02-2014/vod-5894348 -(20 lutego 2014)
  • „Wniesienie praw autorskich aportem do spółki” – Paweł Baran – www.skarbiec.biz.pl (16.01.2014)
  • „Prawo farmaceutyczne w kontekście organizacji eventu” – Sylwia Duszyńska – www.eventmanagernews.pl (2014)
  • „Organizacja eventu od strony prawnej” – Katarzyna Marek i Sylwia Duszyńska – www.eventmanagernews.pl (2013)
  • „Aspekty prawne crowdsourcingu” w książce „Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek” red. Jan Kasprzycki – Rosikoń, Jacek Piątkowski. Wydawnictwo Helion – Maciej Ślusarek (2013)
  • „Inspiracja i cytat w reklamie – wybrane zagadnienia prawne” w „Reklama. Aspekty prawne” – Maciej Kubiak (2012, redakcja naukowa Monika Namysłowska)
  • „Spór o ACTA” – Maciej Kubiak – Gazeta Metro (31 stycznia 2012)
  • „ CD spory o ACTA w Polsce” – Maciej Kubiak – www.mojawyspa.co.uk (30 stycznia 2012)
  • „ Kilka słów o wizerunku i jego wykorzystywaniu przez organizatorów eventów” – Maciej Kubiak – www.meetingplanner.pl (3 stycznia 2012)
  • „Dylematy branży spotkań: Jak przeciwdziałać nieuczciwemu wykorzystywaniu pomysłów?” – Maciej Kubiak – www.meetingplanner.pl (25 listopada 2011)
  •  „Aktor i producent” – Maciej Kubiak i Maciej Ślusarek – Film Pro (wrzesień/listopad 2011)
  • „Nieuczciwa konkurencja przy okazji eventów sportowych – kilka uwag o zjawiskach ambush marketing” – Sylwia Duszyńska –  www.meetingplanner.pl (29 sierpnia 2011)
  • „Wykorzystywanie ikon kultury masowej w działalości eventowej – zarys tematyki –  Katarzyna Marek – www.meetingplanner.pl (10 czerwca 2011)
  • „Gry losowe w ramach eventów” – Paweł Mackus – www.meetingplanner.pl (20 kwietnia 2011)
  • „Reklama produktów leczniczych w ramach eventów” – Paweł Mackus – www.meetingplanner.pl (2 marca 2011)
  • „Reklama i promocja alkoholu, wyrobów tytoniowych i gier hazardowych w ramach eventów” – Wiktor Rainka -www.meetingplanner.pl (8 lutego 2011)
  • „Przetwarzanie danych osobowych w ramach działalności eventowej – Wiktor Rainka – www.meetingplanner.pl (18 stycznia 2011)
  • „Eksploatacja zapisów audiowizualnych z imprezy – podstawowe problemy” – Milena Bogdanowicz – www.meetingplanner.pl (31 grudnia 2010)
  • „Sponsoring w działalności eventowej – wybrane zagadnienia” – Michał Sałajczyk – www.meetingplanner.pl (29 grudnia 2010)
  • „Event jako impreza masowa – jak poruszać się w labiryncie obowiązków organizatora – Katarzyna Marek – www.meetingplanner.pl (19 listopada 2010)
  • „Celebrytom żyje się łatwiej” – Maciej Kubiak – Dzień dobry TVN (20 maja 2009)
  • „Inspiracja w reklamie – w jakim zakresie można korzystać z cudzej twórczości” – Maciej Kubiak – www.mediarun.pl (7 sierpnia 2008)
  • „Parę uwag na temat uzyskiwania programu komputerowego” w „Przestępczość teleinformatyczna – Materiały Poseminaryjne”, pod red. J. Kosińskiego – Maciej Kubiak (Szczytno, 2007)

SZKOLENIA

  • „Prawo filmowe – poemat dygresyjny dla studentów WPiA UW by LSW” 9 maja 2017 warsztaty prawa filmowego dla WPiA UW
  • Prawne aspekty PR-u. Co wolno prasie, a czego nie? 27 kwietnia 2017 szkolenie w ramach Akademii Lewiatan
  • Czy gmina ma narzędzia prawne by chronić swój wizerunek? – 9 marca 2017 Dziennik Gazeta Prawna
  • Podatkowe i prawne aspekty w koprodukcji międzynarodowej – 25 listopada 2016 roku – szkolenie KIPA
  • Dystrybucja międzynarodowa filmów  – 26 października 2016 – szkolenie KIPA
  • “The future of innovation – intellectual property, business, science and technology” – wystąpienie w ramach The World Communication Forum WCF Davos 2016- 10 października 2016
  • „Development filmu” – organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (11 maja 2016)
  • „Wykorzystanie technologii w instytucjach publicznych w świetle prawa własności intelektualnej” w ramach konferencji Instytucja Publiczna a wykorzystanie technologii (10 marca 2016)
  • „Prawo reklamy” w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (6 lutego 2016)
  • „Główne założenia prawa autorskiego – dwa spojrzenia: producenta i twórcy w biznesie kreatywnym” – wykład w ramach festiwalu See&Say dla początkujących twórców kreatywnych (22 stycznia 2016)
  • „Utwór audiowizualny – prawne aspekty w produkcji filmowej” udział w charakterze Prelegenta w Akademii Leona Koźmińskiego dla studentów studiów podyplomowych prawa mediów i własności intelektualnej (19 grudnia 2015)
  • „Jak reagować w sytuacji kryzysu medialnego” – organizator: Puls Biznesu (16 grudnia 2015)
  • „Media społecznościowe w służbie biznesu” – organizator: Puls Biznesu (16 grudnia 2015)
  • „Materiały sponsorowane i lokowanie produktu” – organizator: Puls Biznesu (16 grudnia 2015)
  • „Prawo prasowe jako narzędzie w rękach PR-owca – zagadnienia wstępne”, organizator: Puls Biznesu (16 grudnia 2015)
  • „Prawo a innowacje w przedsiębiorstwie” – wybrane aspekty prawne wprowadzania (i oferowania) innowacyjnych rozwiązań w biznesie” (9 grudnia 2015)
  • „Przetwarzanie danych osobowych klientów w celach marketingowych”, organizator: Polski Instytut Rozwoju Biznesu (2 grudnia 2015)
  • „Kwestie podatkowo-finansowe w produkcji audiowizualnej” (27 listopada 2015)
  • „Zagrożenia prawne związane z naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych oraz tajemnicy bankowej” , organizator: SuccessPoint (26 listopada 2015)
  • „Casy-study najczęstszych interwencji Głównego Inspektora Farmaceutycznego w odniesieniu do ostatnich zmian prawnych”, organizator: Mediarun (25 listopada 2015)
  • „Prawo autorskie” w ramach cyklu spotkań „XIX Dni Edukacji Prawniczej”, organizator: Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Warszawa (17 listopada 2015)
  • „Jak prowadzić działania reklamowe w farmacji zgodnie z prawem”, organizator: Mediarun Academy (21 października 2015)
  • „Znaki 3 D – Przestrzenne znaki towarowe – dokąd zmierza ochrona TM”, organizator: Grupa Allegro sp. z o.o. (2 października 2015)
  • „Filmowe umowy inwestycyjne”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (29 września 2015)
  • „Transfer technologii i zarządzanie innowacjami” w ramach Gali Mazowieckiego Klastra BIO-TECH-MED (24 września 2015)
  • „Włączanie twórczości osób trzecich do filmów fabularnych i dokumentalnych. Wykorzystanie dóbr osobistych w filmach”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 16 czerwca 2015)
  • „Quo vadis copyright? Prawo autorskie a wolność słowa – m.in. na przykładzie parodii i orzeczenia TS UE w sprawie Suske en Wiske (C-201/13)” w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Warszawa, 12 czerwca 2015)
  • „Ale to już było…” – czyli o koncepcie „nowej publiczności” i granicach linkowania w świetle wyroku ETS w sprawie Svensson” w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Warszawa, 12 czerwca 2015)
  • „Big data a ochrona danych osobowych i praw konsumentów” w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Warszawa, 12 czerwca 2015)
  • „Przegląd projektów aktów prawnych w Polsce i UE w zakresie IP” w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Warszawa, 12 czerwca 2015)
  • „Jak reagować na mowę nienawiści on i off-line?” w ramach wydarzenia „Start-up! Laboratoria akcji i idei przeciw mowie nienawiści” – ogólnopolski projekt realizowany od października 2014 r. przez Fundację Humanity in Action Polska w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Młodych Dziennikarzy „Polis” we współpracy z Koalicją Przeciw Mowie Nienawiści (Warszawa, 16 maja 2015)
  • „Sposoby reagowania i aktywnego chronienia renomy podmiotów gospodarczych i wartości marek ich produktów lub usług” udział w charakterze Prelegenta, w wydarzeniu pt. LXXI seminarium w cyklu akademia prawa komputerowego ochrona prawna renomy i dobrego imienia osób prawnych (firm i organizacji), organizator: Centrum Promocji Informatyki CPI (Warszawa, 26 marca 2015)
  • „Korzystanie z cudzych dóbr intelektualnych w reklamie i marketingu” udział w charakterze Prelegenta w wydarzeniu pt. „Ochrona własności intelektualnej – zawieranie umów w reklamie i marketingu”, organizator: MM Conferences S.A. (Warszawa, 11 lutego 2015)
  • „Zasady i źródła praw ochrony własności intelektualnej” udział w charakterze Prelegenta w wydarzeniu pt. „Ochrona własności intelektualnej – zawieranie umów w reklamie i marketingu”, organizator: MM Conferences S.A. (Warszawa, 11 lutego 2015)
  • „Prawo autorskie w praktyce”, organizator: Proto dla Kancelarii Rady Ministrów (Warszawa, 5-6 lutego 2015)
  • „Prawo reklamy”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Warszawa, 24 stycznia 2015)
  • Wykład z zakresu prawa autorskiego dla studentów Akademii Sztuk Pięknych  Warszawie, Wydział Wzornictwa Przemysłowego (Warszawa, 26 listopada 2014)
  • „Obowiązujące ramy prawne w zakresie przygotowania akcji promocyjnych: loterii, konkursów i programów lojalnościowych” udział w charakterze Prelegenta w wydarzeniu pt. „Prawne i praktyczne aspekty organizacji akcji promocyjnych – analiza możliwych szans i zagrożeń – 2 edycja” (Warszawa, 16 czerwca 2014)
  • „Media społecznościowe – czego nie wolno udostępniać”, w ramach konferencji „Prawne regulacje Public Relations” organizator: Puls Biznesu (Warszawa, 14 maja 2014)
  • „Promocja filmu oraz Recoupment filmowy – case study”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 13 maja 2014)
  • Wykład z zakresu prawa autorskiego i licencji na rozpowszechnianie dzieła dla studentów Szkoły Kina PISF i Collegium Civitas (Warszawa 23 marca 2014)
  • „Dystrybucja i eksploatacja filmów”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 3 grudnia 2013)
  • „Lokowanie produktu i sponsoring w programach telewizyjnych, filmach, grach komputerowych”, organizator:  Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowe SAR (Warszawa, 25 listopada 2013)
  • Wykład z zakresu prawa autorskiego dla studentów Akademii Sztuk Pięknych  Warszawie, Wydział Wzornictwa Przemysłowego (Warszawa 6 listopada 2013)
  • „Film Reklamowy i Film Animowany”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 15 października 2013)
  • „Wdrażanie systemów informatycznych w przedsiębiorstwie – wybrane aspekty prawne wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w biznesie.” organizator: EOIF GigaCon – Elektroniczny Obieg informacji w Firmie (Warszawa, 24-25 lipca 2013)
  • „Produkcja telewizyjna i formaty telewizyjne”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 18 czerwca 2013)
  • „Lokowanie produktu (product placement) i sponsoring audycji – aspekty prawne”, organizator : Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 13 czerwca 2013)
  • „Prawne ramy współpracy w procesie produkcji Filmu oraz finansowanie produkcji filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 9 kwietnia  2013)
  • „Reklama i marketing w Internecie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 21 marca 2013)
  • „Development w procesie produkcji filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 19 lutego 2013)
  • „Prawo Reklamy”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Kraków, 9 lutego 2013)
  • „Dobra Osobiste”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Kraków, 9 lutego 2013)
  • Udział w roli prelegenta  podczas IABC/Poland New Technologies in Business Communication Forum 2013 (Warszawa, 24 stycznia 2013)
  • „Prawne aspekty reklamy i promocji alkoholu”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 10 stycznia 2013)
  • Wykład z zakresu prawa autorskiego dla studentów Akademii Sztuk Pięknych  Warszawie, Wydział Wzornictwa Przemysłowego (Warszawa, 9 stycznia 2013)
  • „Konflikt między producentem a współtwórcami”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 11 grudnia 2012)
  • „Relacje prawne między agencją reklamową a klientem (umowa o świadczenie usług reklamowych) w tym konsekwencje ustaleń dla umów z podwykonawcami”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 6 grudnia 2012)
  • „Prawne aspekty udziałów w przetargach, w tym ochrona pomysłów i koncepcji oraz prawne aspekty zamówień publicznych”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 8 listopada 2012)
  • „Odpowiedzialność producenta przy produkcji i eksploatacji filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 16 października 2012)
  • „Umowy dystrybucyjne”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 18 września 2012)
  • „Lokowanie produktu (product placement) oraz sponsoring w filmie i programie tv”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 19 czerwca 2012)
  • „Umowy w reklamie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 14 czerwca 2012)
  • „Umowy z artystami wykonawcami i współtwórcami Filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 15 maja 2012)
  • „Jak reklamować się zgodnie z prawem”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 9 maja 2012)
  • „Czy prawo nadąża za rozwojem rynku marketingu i reklamy. Przyszłość branży okiem prawników na podstawie case studies”, w ramach Business Sopot festiwal, organizator: MediaRun (Sopot, 26 kwietnia 2012)
  • „Fotografia i wizerunek w reklamie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 25 kwietnia 2012)
  • „Zmiany KPC – praktyczne zastosowanie ostatniej nowelizacji”, organizator: Fundacja Radców Prawnych Iudicium Ars Est (Warszawa, 19 kwietnia 2012)
  • „Prawne ramy współpracy w procesie produkcji Filmu oraz finansowanie produkcji filmowej”,  organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 17 kwietnia 2012)
  • „Reklama w Internecie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszaw, 5 kwietnia 2012)
  • „Włączenia gotowych utworów / przedmiotów praw pokrewnych do filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 20 marca 2012)
  • „Wizerunek i fotografia w reklamie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 1 marca 2012)
  • „Underlying rights – prace literackie jako podstawa dzieła audiowizualnego”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 21 lutego 2012)
  • „Inspiracja i dozwolony użytek w reklamie – czyli w jakim zakresie można legalnie korzystać z cudzej twórczości w działalności reklamowej” w ramach warsztatów „Prawo Autorskie”, organizator: Business Media Solutions (Warszawa, 8-9 lutego 2012)
  • „Umowy prawno-autorskie w branży reklamowej – jak sobie z nimi radzić?”, w ramach warsztatów „Prawo Autorskie”, organizator: Business Media Solutions (Warszawa, 8-9 lutego 2012)
  • „Reklama i promocja nawiązująca do EURO 2012”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 19 stycznia 2012)
  • „Lokowanie produktu”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 5 stycznia 2012)
  • „Adwokat w Mediach”, organizator: Okręgowa Rada Adwokacka w Warszawie (Warszawa, 20 grudnia 2011)
  • „Wykorzystanie nowych mediów w marketingu, a ograniczenia prawne”, w ramach konferencji  „Marketing farmaceutyczny leków OTC i suplementów diety”, organizator:  Mediarun (Warszawa, 23 listopada 2011)
  • „Prawo w eventach – własność intelektualna w branży MICE”, w ramach konferencji „Prawo w eventach”, organizator: MeetingPlanner (Warszawa, 5 października 2011)
  • „Jak zagwarantować „legalność”,  treści w Internecie, a jednocześnie zachować wolność słowa?” w ramach Konferencji „Internet na rozdrożu”, organizator: Fundacji Panoptykon oraz Internet Society Poland (Warszawa, 20 września 2011)
  • „Prawo w działalności Public Relations”, organizator: Proto.pl – wykładowca (Warszawa, 19 września 2011)
  • „Naruszenia praw autorskich w praktyce biznesowej i metody zwalczania naruszeń”, w ramach konferencji „Własność Intelektualna w praktyce biznesowej”, organizator: Business Media Solutions (Warszawa, 14-15 września 2011)
  • „Partyzanci, wirusy, podszepty… czyli prawo wobec nowych form marketingu”,  w ramach Kongresu Dyrektorów Marketingu, wykład wspólnie z Mileną Bogdanowicz, organizator: Mediarun sp. z o.o. (Sopot, 31 maja 2011)
  • „Co prawo może zrobić dla marki? Czyli prawne aspekty zarządzania marką”, w ramach Kongresu Dyrektorów Marketingu, organizator: Mediarun (Warszawa, 31 maja 2011)
  • „Tajniki umów z twórcami scenariusza w ramach developmentu”,   Koprodukcja – pakiet umów w ramach szkolenia pt. „Development filmowy – wybrane zagadnienia”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Media Desk Polska (Warszawa, 20 maja 2011)
  • „Ochrona drobnych monet (‚Kleine Munze’) jako bariera dla rozwoju Internetu?”, w ramach konferencji „Ochrona własności intelektualnej w społeczeństwie informacyjnym”, organizator: Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (Warszawa, 1 marca 2011)
  • „Rola ochrony IP w przedsiębiorstwie „, organizator: Gdańska Rada Biznesu (Gdańsk, 11 lutego 2011)
  • „Prawo reklamy”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Kraków, 5 lutego 2011)
  • „Komercjalizacja autorskich praw osobistych i dóbr osobistych – zderzenie teorii z praktyką”, wykład dla Koła Naukowego Własności Intelektualnej Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (Warszawa, 9 listopada 2010)
  • „Zwalczanie naruszeń praw autorskich”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Kraków, 6 listopada 2010)
  • „Prawo reklamy”, organizator: MediaRun (Warszawa, 7 lipca 2010)
  • „Wolność słowa” – wykład w ramach konferencji „Deficyt polskiego standardu praw człowieka”, organizator: Zakład Praw Człowieka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (Warszawa, 29 czerwca 2010)
  • „Eco Marketing”, organizator: MediaRun (Warszawa, 24 czerwca 2010)
  • „Praktyczne aspekty dochodzenia roszczeń w przypadku naruszenia praw własności intelektualnej”,  warsztaty studentami prawa UJ w Krakowie, organizator: Towarzystwo Biblioteki Słuchaczów Prawa UJ i Instytut Własności Intelektualnej UJ (Kraków 26 maja 2010)
  • „Forum Corporate Legal Counsel 2010″, dyskusja panelowa nt. Ryzyko odpowiedzialności przedsiębiorcy za nieuczciwe praktyki i nieuczciwą konkurencję – czy coś zmienią pozwy zbiorowe. Organizator: Rzeczpospolita i Blue Business (Warszawa, 11-12 maja 2010)
  • “What does the right of publicity protect?”, w ramach konferencji “Current issues in intellectual property law”, organizator: Uniwersytet w Walencji (29 kwietnia 2010)
  • „Marketing sportowy”, organizator: MediaRun (Warszawa, 28 kwietnia 2010)
  • „Dzieci w reklamie. Reklama skierowana do dzieci -aspekty prawne”, w ramach  konferencji „Młody konsument przyszłością rynku czyli marketing dziecięcy i młodzieżowy”, organizator: MediaRun (Warszawa, 19 kwietnia 2010)
  • „Umowa koprodukcyjna”, w ramach konferencji „Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 27 marca 2010)
  • „Format telewizyjny”, wykład wspólnie z Krzysztofem Czyżewskim w ramach konferencji „ Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, LSW (Warszawa 26 marca 2010)
  • „O sprawowaniu władzy przez obywateli – uwagi na temat demokracji bezpośredniej w Polsce i postulaty zmian”, wykład wspólnie z Mileną Bogdanowicz w ramach Kongresu Praw Obywatelskich, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 26 marca 2010)
  • „Underlying rights – prace literackie jako podstawa dzieł audiowizualnych”, w ramach konferencji „Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 26 marca 2010)
  • „Prawne ramy współpracy w procesie produkcji filmu”, w ramach konferencji „Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 26 marca 2010)
  • „O sprawowaniu władzy przez obywateli – uwagi na temat demokracji bezpośredniej w Polsce i postulaty zmian”, w ramach Kongresu Praw Obywatelskich, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 26 marca 2010)
  • „Zasady nabywania praw do dzieł i ich elementów”, wykład wspólnie z Natalią Bartsch w ramach konferencji „Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, LSW (Warszawa 25 marca 2010)
  • „Film i inne dzieła audiowizualne”, w ramach konferencji „Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 25 marca 2010)
  • „Pojęcia i definicje w branży telewizyjno-filmowej”, w ramach konferencji „Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 25 marca 2010)
  • „Ochrona dóbr osobistych i innych praw niematerialnych w dziełach audiowizualnych”, w ramach konferencji  „Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 25 marca 2010)
  • „Naruszenie praw do dzieła audiowizualnego lub jego elementów i konsekwencje naruszenia”, w ramach konferencji „Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 25 marca 2010)
  • „Prawo reklamy”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Kraków, 6 lutego 2010)
  • „Prawne aspekty eko-marketingu i nawiązań ekologicznych w reklamie”, w ramach warsztatów Eko-Marketing, organizator: MediaRun (Warszawa, 16 grudnia 2009)
  • „Fotografia i Video w Reklamie i Komunikacji Marketingowej”, organizator: MediaRun (Warszawa, 3 grudnia 2009)
  • „Zwalczanie naruszeń praw autorskich”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Kraków, 7 listopada 2009)
  • „Ochrona dóbr osobistych w Internecie”, w ramach konferencji „Własność Intelektualna a Nowe Technologie”, organizator:  MM Conferences S.A. (Warszawa, 6-7 października 2009)
  • „Film w reklamie. Reklama jako dzieło audiowizualne”, organizator: MediaRun (Warszawa, 14 maja 2009)
  • „Prawo Autorskie do programów komputerowych”, w ramach Negotiation Workshop – projekt Szkoły Prawa Amerykańskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego (Kraków, 27 marca 2009)
  • „Prawne aspekty reklamy w Internecie”, w ramach konferencji „Skuteczna promocja w Internecie”: organizator CooperConferences (Warszawa, 20 marca 2009)
  • „Umowy w tworzeniu reklam”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 12 lutego 2009)
  • „Prawo prasowe w służbie public relations”, szkolenie w ramach Uniwersytetu Reklamy, organizator Stowarzyszenie Agencji Reklamowych (Warszawa, 22 stycznia 2009)
  • „Naruszenie prywatności przez media na tle wybranego orzecznictwa sądów polskich”, w ramach konferencji „Standardy Współczesnych Mediów”, organizatorzy:  Inicjatywa „Media Standard”, IP Forum, Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej (Warszawa, 15-16 stycznia 2009)
  • „Jakie instytucje nadzorują nasze reklamy?”, szkolenie w ramach Uniwersytetu Reklamy, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa 27 listopada 2008)
  • „Wolność wypowiedzi a mowa nienawiści”, w ramach konferencji „Przeciwdziałanie rasizmowi, dyskryminacji na tle etnicznym i ksenofobii”, organizator:  Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (Warszawa, 22-23 listopada 2008)
  • „Pomysł i inspiracja w reklamie – w jakim stopniu można korzystać z cudzej twórczości przy tworzeniu własnych projektów?”,  w ramach warsztatów „Jak chronić prawo autorskie w prasie, wydawnictwach i w reklamie?”, organizator: MM Conferences S.A. (Warszawa, 8 października 2008)
  • „Umowy w działalności reklamowej – umowy z grafikiem, fotografem, artystą wykonawcą, bankiem zdjęć, aktorem”, w ramach warsztatów „Jak chronić prawo autorskie w prasie, wydawnictwach i w reklamie?”, pod patronatem: MM Conferences S.A. (Warszawa, 8 października 2008)
  • „Dzieci w reklamie a reklama skierowana do dzieci – uwagi praktyczne”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR  (Warszawa, 10 czerwca 2008)
  • „Zmiany w zasadach reklamowania wprowadzone ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Praktyczne uwagi dla uczestników rynku reklamy”,  w ramach szkolenia z zakresu prawa reklamy, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 12 maja 2008)
  • Wykład z zakresu prawa autorskiego dla studentów Akademii Sztuk Pięknych (Warszawa, 7 kwietnia 2008)
  • „Etyka zawodów prawniczych”, wykład dla studentów Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studenckiego Stowarzyszenia Etyki Prawniczej (Warszawa 1 kwietnia 2008)
  • Wykład z zakresu prawa autorskiego dla studentów Akademii Sztuk Pięknych (Warszawa, 31 marca 2008)
  • „Zapobieganie mowie nienawiści w polskiej prasie i publikacjach – prawo i praktyka”, w ramach seminarium naukowego Poznańskiego Centrum Praw Człowiek (Poznań, 20 lutego 2008)
  • „Przyszłość ochrony praw autorskich”, w ramach seminarium szkoleniowego „Audyt legalności oprogramowania” pod patronatem: Business Software Alliance (Warszawa, 31 stycznia 2007)
  • „Prawne aspekty ochrony programów komputerowych”, w ramach seminarium szkoleniowego „Audyt legalności oprogramowania” pod patronatem: Business Software Alliance (Warszawa, 30 stycznia 2007)
  • „Jak chronić działalność reklamową przedsiębiorców w Polsce”, szkolenie zorganizowane przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR  dla Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Polsce (Warszawa, 25 stycznia 2007)
  • „Sposoby postępowania w przypadku naruszenia przez reklamę prawa. Uwagi praktyczne”, w ramach szkolenia z zakresu prawa reklamy, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 12 grudnia 2006)
  • „Czy prawo chroni czy ogranicza dziennikarza  – tajemnica dziennikarska i prawo do prywatności”, udział w panelach dyskusyjnych jako ekspert w ramach Międzynarodowej Konferencji prawa własności intelektualnej „Postęp czy dostęp? Dokąd zmierza prawo własności intelektualnej” (Kraków, 18-20 maja 2006)
  • „Ochrona pomysłów i tajemnica przedsiębiorstwa”,  w ramach szkolenia z zakresu reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 12 kwietnia 2006)
  • „Reklama niedozwolona”,  w ramach szkolenia z zakresu reklamy, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 14 lutego 2006)
  • „Problematyka prawnej ochrony koncepcji”,  w ramach Międzynarodowej Konferencji Prawa Autorskiego „Dokąd zmierza prawo autorskie we współczesnym świecie?” (Kraków, 20-21 kwietnia 2005)
  • „Prawo własności przemysłowej. Dlaczego warto się tym zainteresować?”, w ramach seminarium BCC (Katowice, 11 lutego 2005)