Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij

Wydarzenia i publikacje

PUBLIKACJE:

SZKOLENIA:

  • “IV Konferencja Naukowa Pomorskiej Izby Adwokackiej”, 08 listopada 2018, organizator: Wydawnictwo C.H. Beck
  • “Prawne relacje między producentem, a agentem sprzedaży”, 20 października 2018, organizator: Warszawski Festiwal Filmowy
  • “Na jakich zasadach można korzystać z twórczości osób trzecich w produkcji filmowej”, 18 października 2018, organizator: Warszawski Festiwal Filmowy
  • “Źródła przychodu w CIT (2018)”, 04 października 2018, organizator: kancelaria Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy
  • “Prawne aspekty dystrybucji i promocji filmów w perspektywie polskiej i międzynarodowej”, 30 września 2018, organizator: kancelaria Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy
  • “Dystrybucja i promocja polskich filmów za granicą”, 20 września 2018, organizator: kancelaria Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy oraz Festiwal Polskich Filmów Fabularnych
  • “Kongres dyrektorów szkół 2018” 07 czerwca 2018, organizator: Pixel Connect 2018
  • “Organizacja eventów – podstawy prawne”, 24 maja 2018, organizator: SAR
  • “Konferencja prawa własności intelektualnej “w sprawie autorów”, 19 maja 2018, organizator: ASP
  • “Szkolenie z RODO dla LSW” 18 maja 2018, organizator: LSW
  • “Umowy o dzieło oczami ZUS” 20 kwietnia 2018, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych – KIPA
  • “Rewolucja w ochronie danych osobowych.”, 26 kwietnia 2018, organizator: Russell Bedford Poland
  • “RODO w zamówieniach publicznych”, 16 kwietnia 2018, organizator: Monitor Zamówień Publicznych
  • “II Konferencja RODO w marketingu”, 12 kwietnia 2018
  • “Prawo Sport Finanse 2018”, 12.13 kwietnia 2018, organizator: Women in Sports Law
  • “Jak przygotować się na RODO, 20 marca 2018, organizator: Business Link
  • “RODO, a e-privacy i cyberbezpieczeństwo firm w Internecie”, 15 marca 2018, organizator: Econsec
  • “RODO w reklamie”, 15 lutego 2018, organizator: SAR
  • „RODO w praktyce, jak skutecznie sprostać wymaganiom nowego rozporządzenia”, 12 lutego 2018, organizator:  Microsoft Polska oraz HURO
  • “Ryzyka i Trendy 2018”, 5 lutego 2018, organizator: Polityka Insight
  • Szkolenie “Social media w biznesie”, 25 stycznia 2018, organizator: SAR
  • Szkolenie “RODO w branży reklamowej”, 9 stycznia 2018, organizator: SAR
  • Szkolenie “RODO w branży reklamowej”, 13 grudnia 2017, organizator: SAR
  • “Case study z prawa filmowego inspirowane projektem Loving Vincent” Wykład dla studentów UW koła IP, 5 grudnia 2017 roku, organizator: LSW
  • “RODO – nowe wyzwania dla HR” Online HR maraton, 24 listopada 2017, organizator: Talent Bridge
  • “Sprzedaż przez call center” Konferencja RODO w marketingu – Promocja i sprzedaż po wdrożeniu RODO i zmianach E-Privacy, 23 listopada 2017, organizator: Forum Media Polska
  • “Ogólne rozporządzenie o ochronie danych [RODO]. Żądanie dokumentów na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu a ochrona danych osobowych”. XIII Ogólnopolska Konferencja Zamówień Publicznych, 16 listopada 2017, organizator: Instytut Zrównoważonych Zamówień Publicznych
  • “Jak chronić niematerialny majątek firmy – pomysły, projekty, patenty?” 26 października 2017, szkolenie w ramach Akademii Lewiatan
  • “Kwestie prawne relacji między producentem a agentem sprzedaży” 20 października 2017, organizator: Warszawski Festiwal Filmowy
  • “Development w produkcji filmowej – wybrane problemy” 4 października 2017, organizator: Międzynarodowe Forum Koprodukcyjne Regiofund
  • “Prawo filmowe – poemat dygresyjny dla studentów WPiA UW by LSW” 9 maja 2017, warsztaty prawa filmowego dla WPiA UW
  • Debata “Pozyskiwanie finansowania filmowego” 21 września 2017, organizowana przez LSW podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni
  • “Włączanie twórczości osób trzecich do filmów. Wykorzystanie dóbr osobistych w filmach” 6 czerwca 2017, szkolenie KIPA
  • “Prawne aspekty PR-u. Co wolno prasie, a czego nie?” 27 kwietnia 2017, szkolenie w ramach Akademii Lewiatan
  • “Prawo filmowe – poemat dygresyjny dla studentów WPiA UW by LSW” 9 maja 2017, warsztaty prawa filmowego dla WPiA UW
  • “Czy gmina ma narzędzia prawne by chronić swój wizerunek?” 9 marca 2017, Dziennik Gazeta Prawna
  • “Podatkowe i prawne aspekty w koprodukcji międzynarodowej” 25 listopada 2016 roku, szkolenie KIPA
  • “Dystrybucja międzynarodowa filmów” 26 października 2016, szkolenie KIPA
  • “The future of innovation – intellectual property, business, science and technology” wystąpienie w ramach The World Communication Forum WCF Davos 2016, 10 października 2016
  • “Development filmu” – organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, 11 maja 2016
  • “Wykorzystanie technologii w instytucjach publicznych w świetle prawa własności intelektualnej” w ramach konferencji Instytucja Publiczna a wykorzystanie technologii, 10 marca 2016
  • “Prawo reklamy” w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza, 6 lutego 2016
  • “Główne założenia prawa autorskiego – dwa spojrzenia: producenta i twórcy w biznesie kreatywnym” – wykład w ramach festiwalu See&Say dla początkujących twórców kreatywnych, 22 stycznia 2016
  • “Utwór audiowizualny – prawne aspekty w produkcji filmowej” udział w charakterze Prelegenta w Akademii Leona Koźmińskiego dla studentów studiów podyplomowych prawa mediów i własności intelektualnej, 19 grudnia 2015
  • “Jak reagować w sytuacji kryzysu medialnego”, organizator: Puls Biznesu, 16 grudnia 2015
  • “Media społecznościowe w służbie biznesu”, organizator: Puls Biznesu, 16 grudnia 2015
  • “Materiały sponsorowane i lokowanie produktu”, organizator: Puls Biznesu, 16 grudnia 2015
  • “Prawo prasowe jako narzędzie w rękach PR-owca – zagadnienia wstępne”, organizator: Puls Biznesu, 16 grudnia 2015
  • “Prawo a innowacje w przedsiębiorstwie – wybrane aspekty prawne wprowadzania (i oferowania) innowacyjnych rozwiązań w biznesie”, 9 grudnia 2015
  • Przetwarzanie danych osobowych klientów w celach marketingowych”, organizator: Polski Instytut Rozwoju Biznesu, 2 grudnia 2015
  • “Kwestie podatkowo-finansowe w produkcji audiowizualnej”, 27 listopada 2015
  • “Zagrożenia prawne związane z naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych oraz tajemnicy bankowej” , organizator: SuccessPoint (26 listopada 2015)
  • “Casy-study najczęstszych interwencji Głównego Inspektora Farmaceutycznego w odniesieniu do ostatnich zmian prawnych”, organizator: Mediarun (25 listopada 2015)
  • “Prawo autorskie” w ramach cyklu spotkań “XIX Dni Edukacji Prawniczej”, organizator: Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Warszawa (17 listopada 2015)
  • “Jak prowadzić działania reklamowe w farmacji zgodnie z prawem”, organizator: Mediarun Academy (21 października 2015)
  • “Znaki 3 D – Przestrzenne znaki towarowe – dokąd zmierza ochrona TM”, organizator: Grupa Allegro sp. z o.o. (2 października 2015)
  • “Filmowe umowy inwestycyjne”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (29 września 2015)
  • “Transfer technologii i zarządzanie innowacjami” w ramach Gali Mazowieckiego Klastra BIO-TECH-MED (24 września 2015)
  • “Włączanie twórczości osób trzecich do filmów fabularnych i dokumentalnych. Wykorzystanie dóbr osobistych w filmach”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 16 czerwca 2015)
  • “Quo vadis copyright? Prawo autorskie a wolność słowa – m.in. na przykładzie parodii i orzeczenia TS UE w sprawie Suske en Wiske (C-201/13)” w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Warszawa, 12 czerwca 2015)
  • “Ale to już było…” – czyli o koncepcie „nowej publiczności” i granicach linkowania w świetle wyroku ETS w sprawie Svensson” w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Warszawa, 12 czerwca 2015)
  • “Big data a ochrona danych osobowych i praw konsumentów” w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Warszawa, 12 czerwca 2015)
  • “Przegląd projektów aktów prawnych w Polsce i UE w zakresie IP” w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Warszawa, 12 czerwca 2015)
  • “Jak reagować na mowę nienawiści on i off-line?” w ramach wydarzenia “Start-up! Laboratoria akcji i idei przeciw mowie nienawiści” – ogólnopolski projekt realizowany od października 2014 r. przez Fundację Humanity in Action Polska w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Młodych Dziennikarzy „Polis” we współpracy z Koalicją Przeciw Mowie Nienawiści (Warszawa, 16 maja 2015)
  • “Sposoby reagowania i aktywnego chronienia renomy podmiotów gospodarczych i wartości marek ich produktów lub usług” udział w charakterze Prelegenta, w wydarzeniu pt. LXXI seminarium w cyklu akademia prawa komputerowego ochrona prawna renomy i dobrego imienia osób prawnych (firm i organizacji), organizator: Centrum Promocji Informatyki CPI (Warszawa, 26 marca 2015)
  • “Korzystanie z cudzych dóbr intelektualnych w reklamie i marketingu” udział w charakterze Prelegenta w wydarzeniu pt. “Ochrona własności intelektualnej – zawieranie umów w reklamie i marketingu”, organizator: MM Conferences S.A. (Warszawa, 11 lutego 2015)
  • “Zasady i źródła praw ochrony własności intelektualnej” udział w charakterze Prelegenta w wydarzeniu pt. “Ochrona własności intelektualnej – zawieranie umów w reklamie i marketingu”, organizator: MM Conferences S.A. (Warszawa, 11 lutego 2015)
  • “Prawo autorskie w praktyce”, organizator: Proto dla Kancelarii Rady Ministrów (Warszawa, 5-6 lutego 2015)
  • “Prawo reklamy”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Warszawa, 24 stycznia 2015)
  • Wykład z zakresu prawa autorskiego dla studentów Akademii Sztuk Pięknych  Warszawie, Wydział Wzornictwa Przemysłowego (Warszawa, 26 listopada 2014)
  • “Obowiązujące ramy prawne w zakresie przygotowania akcji promocyjnych: loterii, konkursów i programów lojalnościowych” udział w charakterze Prelegenta w wydarzeniu pt. “Prawne i praktyczne aspekty organizacji akcji promocyjnych – analiza możliwych szans i zagrożeń – 2 edycja” (Warszawa, 16 czerwca 2014)
  • “Media społecznościowe – czego nie wolno udostępniać”, w ramach konferencji “Prawne regulacje Public Relations” organizator: Puls Biznesu (Warszawa, 14 maja 2014)
  • “Promocja filmu oraz Recoupment filmowy – case study”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 13 maja 2014)
  • Wykład z zakresu prawa autorskiego i licencji na rozpowszechnianie dzieła dla studentów Szkoły Kina PISF i Collegium Civitas (Warszawa 23 marca 2014)
  • “Dystrybucja i eksploatacja filmów”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 3 grudnia 2013)
  • “Lokowanie produktu i sponsoring w programach telewizyjnych, filmach, grach komputerowych”, organizator:  Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowe SAR (Warszawa, 25 listopada 2013)
  • Wykład z zakresu prawa autorskiego dla studentów Akademii Sztuk Pięknych  Warszawie, Wydział Wzornictwa Przemysłowego (Warszawa 6 listopada 2013)
  • “Film Reklamowy i Film Animowany”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 15 października 2013)
  • “Wdrażanie systemów informatycznych w przedsiębiorstwie – wybrane aspekty prawne wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w biznesie”, organizator: EOIF GigaCon – Elektroniczny Obieg informacji w Firmie (Warszawa, 24-25 lipca 2013)
  • “Produkcja telewizyjna i formaty telewizyjne”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 18 czerwca 2013)
  • “Lokowanie produktu (product placement) i sponsoring audycji – aspekty prawne”, organizator : Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 13 czerwca 2013)
  • “Prawne ramy współpracy w procesie produkcji Filmu oraz finansowanie produkcji filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 9 kwietnia  2013)
  • “Reklama i marketing w Internecie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 21 marca 2013)
  • “Development w procesie produkcji filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 19 lutego 2013)
  • “Prawo Reklamy”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Kraków, 9 lutego 2013)
  • “Dobra Osobiste”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Kraków, 9 lutego 2013)
  • Udział w roli prelegenta  podczas IABC/Poland New Technologies in Business Communication Forum 2013 (Warszawa, 24 stycznia 2013)
  • “Prawne aspekty reklamy i promocji alkoholu”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 10 stycznia 2013)
  • Wykład z zakresu prawa autorskiego dla studentów Akademii Sztuk Pięknych  Warszawie, Wydział Wzornictwa Przemysłowego (Warszawa, 9 stycznia 2013)
  • “Konflikt między producentem a współtwórcami”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 11 grudnia 2012)
  • “Relacje prawne między agencją reklamową a klientem (umowa o świadczenie usług reklamowych) w tym konsekwencje ustaleń dla umów z podwykonawcami”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 6 grudnia 2012)
  • “Prawne aspekty udziałów w przetargach, w tym ochrona pomysłów i koncepcji oraz prawne aspekty zamówień publicznych”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 8 listopada 2012)
  • “Odpowiedzialność producenta przy produkcji i eksploatacji filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 16 października 2012)
  • “Umowy dystrybucyjne”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 18 września 2012)
  • “Lokowanie produktu (product placement) oraz sponsoring w filmie i programie tv”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 19 czerwca 2012)
  • “Umowy w reklamie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 14 czerwca 2012)
  • “Umowy z artystami wykonawcami i współtwórcami Filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 15 maja 2012)
  • “Jak reklamować się zgodnie z prawem”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 9 maja 2012)
  • “Czy prawo nadąża za rozwojem rynku marketingu i reklamy. Przyszłość branży okiem prawników na podstawie case studies”, w ramach Business Sopot festiwal, organizator: MediaRun (Sopot, 26 kwietnia 2012)
  • “Fotografia i wizerunek w reklamie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 25 kwietnia 2012)
  • “Zmiany KPC – praktyczne zastosowanie ostatniej nowelizacji”, organizator: Fundacja Radców Prawnych Iudicium Ars Est (Warszawa, 19 kwietnia 2012)
  • “Prawne ramy współpracy w procesie produkcji Filmu oraz finansowanie produkcji filmowej”,  organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 17 kwietnia 2012)
  • “Reklama w Internecie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszaw, 5 kwietnia 2012)
  • “Włączenia gotowych utworów / przedmiotów praw pokrewnych do filmu”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 20 marca 2012)
  • “Wizerunek i fotografia w reklamie”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 1 marca 2012)
  • “Underlying rights – prace literackie jako podstawa dzieła audiowizualnego”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 21 lutego 2012)
  • “Inspiracja i dozwolony użytek w reklamie – czyli w jakim zakresie można legalnie korzystać z cudzej twórczości w działalności reklamowej” w ramach warsztatów „Prawo Autorskie”, organizator: Business Media Solutions (Warszawa, 8-9 lutego 2012)
  • “Umowy prawno-autorskie w branży reklamowej – jak sobie z nimi radzić?”, w ramach warsztatów „Prawo Autorskie”, organizator: Business Media Solutions (Warszawa, 8-9 lutego 2012)
  • “Reklama i promocja nawiązująca do EURO 2012”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 19 stycznia 2012)
  • “Lokowanie produktu”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 5 stycznia 2012)
  • “Adwokat w Mediach”, organizator: Okręgowa Rada Adwokacka w Warszawie (Warszawa, 20 grudnia 2011)
  • “Wykorzystanie nowych mediów w marketingu, a ograniczenia prawne”, w ramach konferencji  „Marketing farmaceutyczny leków OTC i suplementów diety”, organizator:  Mediarun (Warszawa, 23 listopada 2011)
  • “Prawo w eventach – własność intelektualna w branży MICE”, w ramach konferencji “Prawo w eventach”, organizator: MeetingPlanner (Warszawa, 5 października 2011)
  • “Jak zagwarantować „legalność”,  treści w Internecie, a jednocześnie zachować wolność słowa?” w ramach Konferencji “Internet na rozdrożu”, organizator: Fundacji Panoptykon oraz Internet Society Poland (Warszawa, 20 września 2011)
  • “Prawo w działalności Public Relations”, organizator: Proto.pl – wykładowca (Warszawa, 19 września 2011)
  • „Naruszenia praw autorskich w praktyce biznesowej i metody zwalczania naruszeń”, w ramach konferencji „Własność Intelektualna w praktyce biznesowej”, organizator: Business Media Solutions (Warszawa, 14-15 września 2011)
  • “Partyzanci, wirusy, podszepty… czyli prawo wobec nowych form marketingu”,  w ramach Kongresu Dyrektorów Marketingu, wykład wspólnie z Mileną Bogdanowicz, organizator: Mediarun sp. z o.o. (Sopot, 31 maja 2011)
  • “Co prawo może zrobić dla marki? Czyli prawne aspekty zarządzania marką”, w ramach Kongresu Dyrektorów Marketingu, organizator: Mediarun (Warszawa, 31 maja 2011)
  • “Tajniki umów z twórcami scenariusza w ramach developmentu”,   Koprodukcja – pakiet umów w ramach szkolenia pt. “Development filmowy – wybrane zagadnienia”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, Media Desk Polska (Warszawa, 20 maja 2011)
  • “Ochrona drobnych monet (‚Kleine Munze’) jako bariera dla rozwoju Internetu?”, w ramach konferencji “Ochrona własności intelektualnej w społeczeństwie informacyjnym”, organizator: Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (Warszawa, 1 marca 2011)
  • “Rola ochrony IP w przedsiębiorstwie”, organizator: Gdańska Rada Biznesu (Gdańsk, 11 lutego 2011)
  • “Prawo reklamy”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Kraków, 5 lutego 2011)
  • “Komercjalizacja autorskich praw osobistych i dóbr osobistych – zderzenie teorii z praktyką”, wykład dla Koła Naukowego Własności Intelektualnej Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (Warszawa, 9 listopada 2010)
  • “Zwalczanie naruszeń praw autorskich”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Kraków, 6 listopada 2010)
  • “Prawo reklamy”, organizator: MediaRun (Warszawa, 7 lipca 2010)
  • “Wolność słowa” – wykład w ramach konferencji “Deficyt polskiego standardu praw człowieka”, organizator: Zakład Praw Człowieka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (Warszawa, 29 czerwca 2010)
  • “Eco Marketing”, organizator: MediaRun (Warszawa, 24 czerwca 2010)
  • “Praktyczne aspekty dochodzenia roszczeń w przypadku naruszenia praw własności intelektualnej”,  warsztaty studentami prawa UJ w Krakowie, organizator: Towarzystwo Biblioteki Słuchaczów Prawa UJ i Instytut Własności Intelektualnej UJ (Kraków 26 maja 2010)
  • “Forum Corporate Legal Counsel 2010”, dyskusja panelowa nt. Ryzyko odpowiedzialności przedsiębiorcy za nieuczciwe praktyki i nieuczciwą konkurencję – czy coś zmienią pozwy zbiorowe. Organizator: Rzeczpospolita i Blue Business (Warszawa, 11-12 maja 2010)
  • “What does the right of publicity protect?”, w ramach konferencji “Current issues in intellectual property law”, organizator: Uniwersytet w Walencji (29 kwietnia 2010)
  • “Marketing sportowy”, organizator: MediaRun (Warszawa, 28 kwietnia 2010)
  • “Dzieci w reklamie. Reklama skierowana do dzieci -aspekty prawne”, w ramach  konferencji “Młody konsument przyszłością rynku czyli marketing dziecięcy i młodzieżowy”, organizator: MediaRun (Warszawa, 19 kwietnia 2010)
  • “Umowa koprodukcyjna”, w ramach konferencji “Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 27 marca 2010)
  • “Format telewizyjny”, wykład wspólnie z Krzysztofem Czyżewskim w ramach konferencji “Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, LSW (Warszawa 26 marca 2010)
  • “O sprawowaniu władzy przez obywateli – uwagi na temat demokracji bezpośredniej w Polsce i postulaty zmian”, wykład wspólnie z Mileną Bogdanowicz w ramach Kongresu Praw Obywatelskich, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 26 marca 2010)
  • “Underlying rights – prace literackie jako podstawa dzieł audiowizualnych”, w ramach konferencji “Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 26 marca 2010)
  • “Prawne ramy współpracy w procesie produkcji filmu”, w ramach konferencji “Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 26 marca 2010)
  • “O sprawowaniu władzy przez obywateli – uwagi na temat demokracji bezpośredniej w Polsce i postulaty zmian”, w ramach Kongresu Praw Obywatelskich, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 26 marca 2010)
  • “Zasady nabywania praw do dzieł i ich elementów”, wykład wspólnie z Natalią Bartsch w ramach konferencji “Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, LSW (Warszawa 25 marca 2010)
  • “Film i inne dzieła audiowizualne”, w ramach konferencji “Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 25 marca 2010)
  • “Pojęcia i definicje w branży telewizyjno-filmowej”, w ramach konferencji “Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 25 marca 2010)
  • “Ochrona dóbr osobistych i innych praw niematerialnych w dziełach audiowizualnych”, w ramach konferencji “Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 25 marca 2010)
  • “Naruszenie praw do dzieła audiowizualnego lub jego elementów i konsekwencje naruszenia”, w ramach konferencji “Prawne aspekty produkcji telewizyjnej i filmowej”, organizator: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (Warszawa, 25 marca 2010)
  • “Prawo reklamy”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Kraków, 6 lutego 2010)
  • “Prawne aspekty eko-marketingu i nawiązań ekologicznych w reklamie”, w ramach warsztatów Eko-Marketing, organizator: MediaRun (Warszawa, 16 grudnia 2009)
  • “Fotografia i Video w Reklamie i Komunikacji Marketingowej”, organizator: MediaRun (Warszawa, 3 grudnia 2009)
  • “Zwalczanie naruszeń praw autorskich”, w ramach Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza (Kraków, 7 listopada 2009)
  • “Ochrona dóbr osobistych w Internecie”, w ramach konferencji “Własność Intelektualna a Nowe Technologie”, organizator:  MM Conferences S.A. (Warszawa, 6-7 października 2009)
  • “Film w reklamie. Reklama jako dzieło audiowizualne”, organizator: MediaRun (Warszawa, 14 maja 2009)
  • “Prawo Autorskie do programów komputerowych”, w ramach Negotiation Workshop – projekt Szkoły Prawa Amerykańskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego (Kraków, 27 marca 2009)
  • “Prawne aspekty reklamy w Internecie”, w ramach konferencji “Skuteczna promocja w Internecie”: organizator CooperConferences (Warszawa, 20 marca 2009)
  • “Umowy w tworzeniu reklam”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR (Warszawa, 12 lutego 2009)
  • “Prawo prasowe w służbie public relations”, szkolenie w ramach Uniwersytetu Reklamy, organizator Stowarzyszenie Agencji Reklamowych (Warszawa, 22 stycznia 2009)
  • “Naruszenie prywatności przez media na tle wybranego orzecznictwa sądów polskich”, w ramach konferencji “Standardy Współczesnych Mediów”, organizatorzy:  Inicjatywa “Media Standard”, IP Forum, Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej (Warszawa, 15-16 stycznia 2009)
  • “Jakie instytucje nadzorują nasze reklamy?”, szkolenie w ramach Uniwersytetu Reklamy, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa 27 listopada 2008)
  • “Wolność wypowiedzi a mowa nienawiści”, w ramach konferencji “Przeciwdziałanie rasizmowi, dyskryminacji na tle etnicznym i ksenofobii”, organizator:  Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (Warszawa, 22-23 listopada 2008)
  • “Pomysł i inspiracja w reklamie – w jakim stopniu można korzystać z cudzej twórczości przy tworzeniu własnych projektów?”,  w ramach warsztatów “Jak chronić prawo autorskie w prasie, wydawnictwach i w reklamie?”, organizator: MM Conferences S.A. (Warszawa, 8 października 2008)
  • “Umowy w działalności reklamowej – umowy z grafikiem, fotografem, artystą wykonawcą, bankiem zdjęć, aktorem”, w ramach warsztatów “Jak chronić prawo autorskie w prasie, wydawnictwach i w reklamie?”, pod patronatem: MM Conferences S.A. (Warszawa, 8 października 2008)
  • “Dzieci w reklamie a reklama skierowana do dzieci – uwagi praktyczne”, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej  SAR  (Warszawa, 10 czerwca 2008)
  • “Zmiany w zasadach reklamowania wprowadzone ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Praktyczne uwagi dla uczestników rynku reklamy”,  w ramach szkolenia z zakresu prawa reklamy, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 12 maja 2008)
  • Wykład z zakresu prawa autorskiego dla studentów Akademii Sztuk Pięknych (Warszawa, 7 kwietnia 2008)
  • “Etyka zawodów prawniczych”, wykład dla studentów Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studenckiego Stowarzyszenia Etyki Prawniczej (Warszawa 1 kwietnia 2008)
  • Wykład z zakresu prawa autorskiego dla studentów Akademii Sztuk Pięknych (Warszawa, 31 marca 2008)
  • “Zapobieganie mowie nienawiści w polskiej prasie i publikacjach – prawo i praktyka”, w ramach seminarium naukowego Poznańskiego Centrum Praw Człowiek (Poznań, 20 lutego 2008)
  • “Przyszłość ochrony praw autorskich”, w ramach seminarium szkoleniowego “Audyt legalności oprogramowania” pod patronatem: Business Software Alliance (Warszawa, 31 stycznia 2007)
  • “Prawne aspekty ochrony programów komputerowych”, w ramach seminarium szkoleniowego “Audyt legalności oprogramowania” pod patronatem: Business Software Alliance (Warszawa, 30 stycznia 2007)
  • “Jak chronić działalność reklamową przedsiębiorców w Polsce”, szkolenie zorganizowane przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR  dla Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Polsce (Warszawa, 25 stycznia 2007)
  • “Sposoby postępowania w przypadku naruszenia przez reklamę prawa. Uwagi praktyczne”, w ramach szkolenia z zakresu prawa reklamy, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 12 grudnia 2006)
  • “Czy prawo chroni czy ogranicza dziennikarza  – tajemnica dziennikarska i prawo do prywatności”, udział w panelach dyskusyjnych jako ekspert w ramach Międzynarodowej Konferencji prawa własności intelektualnej “Postęp czy dostęp? Dokąd zmierza prawo własności intelektualnej” (Kraków, 18-20 maja 2006)
  • “Ochrona pomysłów i tajemnica przedsiębiorstwa”,  w ramach szkolenia z zakresu reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 12 kwietnia 2006)
  • “Reklama niedozwolona”,  w ramach szkolenia z zakresu reklamy, organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (Warszawa, 14 lutego 2006)
  • “Problematyka prawnej ochrony koncepcji”,  w ramach Międzynarodowej Konferencji Prawa Autorskiego “Dokąd zmierza prawo autorskie we współczesnym świecie?” (Kraków, 20-21 kwietnia 2005)
  • “Prawo własności przemysłowej. Dlaczego warto się tym zainteresować?”, w ramach seminarium BCC (Katowice, 11 lutego 2005)